tisdag 31 mars 2009

Kul med agility

Usch då, matte tyckte nästan det var lite tråkigt att öppna bloggen och se de fina bilderna från Thailand. Gissa om hon längtar tillbaka...trots att hon har det så bra här hemma med mig och Bosse.

Tänkte bara kort berätta att jag varit på agilityträning ikväll efter fem veckors paus. Idag var det en riktigt bra träningsgång. Matte var så nöjd med hur duktig jag var med kontakterna, som vi tidigare haft lite problem med. Också i starten lyckades jag sitta kvar tills matte gav kommando att hoppa. Matte var supernöjd och funderade hur jag utvecklats så under en så lång paus. Hon tror att det kanske bara är tillfälligt, men jag ska allt visa henne jag. Jag har ju förstås mognat efter min löptid som just är avslutad, så det så!

Annars så har jag ju också glömt att berätta att matte igen ska ta mig till en stor hall, denna gång Botniahallen i Korsholm, för att visa upp mig. Ni vet det där då jag ska stå fint och gå fint och visa upp mig för en domare och förhoppningsvis få gott betyg. Denna tillställning äger rum 26.4.2009.

Önskar alla bloggläsare en trevlig fortsättning på veckan. Imorgon är det redan onsdag. :)

-Almisen-

1 kommentar: