lördag 6 juni 2009

Ännu en lördag...

...som gick alldeles för fort.

Egentligen har hela veckan gått i ett nafs. Förra söndagen var det ju ljuvligt väder. Riktigt varmt och soligt, så vi åkte ut en stund till sommarvillan. Vi hann inte vara så länge, men några timmar i alla fall. Jag hade kameran med, men tyvärr hade jag glömt minneskortet hem, så det blev inga bilder. Annars också har det varit dåligt med fotograferandet den senaste tiden, men jag lovar bättring under semestern.

I måndags åkte jag till Uleåborg för en kurs på tisdag. Det var en kurs i hur man gör web-baserade kurser i ett program som används på jobbet. Det var riktigt intressant och vi hade faktiskt roligt också. Samtidigt fick jag faktiskt några vinkar som jag har nytta av här på bloggen också (fast jag har inte testat dem än). Bl.a. har jag haft problem med det att mellanrum jag lagt till försvinner då jag publicerar inlägget, men ska nu testa med några mellanslag på den tomma raden, detta borde hjälpa... Blev faktiskt sugen på att lära mig lite mer om html, om nån är duktig på det och känner för att lära mig så meddela gärna.

Resten av veckan gick också i ett huj. Igår kväll var jag och åt med min goda vän A som jobbar här i Vasa i sommar. Det är kul att ha henne lite närmare ett tag, annars bor hon i huvudstaden. Idag har jag hunnit vara och jobba från halv nio till halv fyra. Hann faktiskt ta lunch och blev bjuden på mat av "svärfar och -mor", Matti var förstås också med. De hann också till oss på en kaffekopp efter att bl.a. ha besökt Strömsö medan jag jobbade. Ikväll hann också min mamma och hennes man komma på ett kort besök. De hämtade en liljekonvaljbukett som doftar så gott och några krukväxter. Så nu har jag äntligen en kruka med "hjärtan på tråd" som jag tycker är så fina!

Nu är det bara en vecka kvar av arbete, sen är det dags för fyra veckor semester. Ska bli jätteskönt, men jag hoppas verkligen det kommer lite värme. Idag hade jag fingervantar då jag var på promenad med Alma. Det tycker jag nog man kunde slippa i juni!

Tyvärr har jag inga trevliga bilder att visa idag då jag skriver inlägget på laptopen, men återkommer snart igen.

Ha en trevlig söndag alla kära läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar