torsdag 23 september 2010

Besök hemhemma

Som jag tidigare berättat var vi - jag, husse och Alma - till Kouvola, Almas hemstad i somras. Vi var i Kouvola för gårdshundsdagarna som jag tidigare visat bilder ifrån. Men vi var ju också till Almas hemhem, hennes barndomshem. Ja, till hennes uppfödare. Där fick hon springa och leka med sin mamma Inkku och syster Bertta. Hundarna lekte jättebra tillsammans, fastän Alma började träffen med att släppa ifrån sig ett sånt morr-ljud vi aldrig tidigare hört av henne. Jag tog massor av bilder, men många av dem blev suddiga då hundarna hade sån fart. Men nog fanns det en hel del att välja på ändå. Så här kommer ett urval av bilder. Tack ännu till Heli med familj för att vi fick komma och hälsa på och störde er mitt i köksrenoveringen!!


Alma med mamma Inkku
 
Alma och Bertta
 
Härlig bild, inte sant?
  
 
 
 

Efter mycket spring vara alla tre hundarna ordentligt trötta och tog igen sig i gräset. Verkligen synd att vi kan träffa dem så sällan. Men vi har ju gårdshundar här i närheten också. I fredags fick jag ett samtal av Lotta som var och hälsade på oss förra hösten/vintern (?). De går i väntans tider...De får hem en gårdshundstik i mitten av oktober. Tiken kommer från Umeå. Vad roligt att gårdshundspopulationen ökar här i Vasa! Så får Alma lite fler lekkompisar. 

Imorgon är det fredag. Jippii!!

Kram,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar