torsdag 23 december 2010

Trött uppesittarkväll

Det var nog den tröttaste uppesittarkvällen jag varit med om. Vanligtvis brukar jag pyssla och på med en massa den 23:e december, men ikväll orkar jag inte riktigt ta tag i nåt alls. Husse är lika trött han också. Jag tror vi får lov att gå tidigt och sova och fixa det sista imorgon istället.

Vi har i alla fall fått de sista klapparna inhandlade, tillsammans med resten av stan kändes det som. Julgranen är också klädd och vi har städat så gott det går. Vi fick ju för oss att börja renovera hjälpköket i början av veckan, så halva lägenheten är ett enda renoveringskaos (vilket vi ju är vana med vid det här laget). Jag berättar mer om det en annan gång.  Julgranen är förresten från vårt kära Långskär. Husse åkte efter en gran med en gammal snöskoter han fått tag på. Jag kan inte minnas när man senast har kunnat åka ut dit i december!

Här är några smakprov på vår lilla julgran.



En del brukar ju få julklappar av sina arbetsgivare. Husses arbetsgivare hör till dem som brukar ge sina anställda väldigt fina julklappar. I år överträffade klappen alla förväntningar, då han fick komma hem med Marimekkos Siirtolapuutarha tekanna och två muggar! Jag som gått och drömt om den tekannan hur länge som helst. Visst är den fin?!!



God natt och sov gott så ni orkar med morgondagen,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar