torsdag 5 maj 2011

Slappardag

Idag har vi haft en riktigt slappardag utan något som helst inbokat program. Det känns skönt att ha sådana dagar emellanåt också. Även om vi sällan har bokat in fler än ett program, så känns det nog om man har nåt varje dag. Så det var välbehövligt att få ha en riktig hemmadag idag. Vi har myst i soffan, gått på en långpromenad, lekt lite i babygymmet, tagit en tupplur mitt på dagen (jag alltså, Ella sover ju förstås flera gånger om dagen) och pratat och sjungit. Förstås har jag ju hunnit med lite hushållsarbete också.

Ja, jag och Alma har också hunnit med en liten träningsstund ute på gården då husse var med Ella. Vi tränade lite lydnad (toko). Fast det är länge sedan senaste riktiga träningen, så gick det riktigt bra. Nu är jag så sugen på att komma igång med träningen igen! Alma har för övrigt börjat löpa igen. Vi har väntat ett tag på löpningen, vi började till och med fundera om hon löpt utan att vi märkt av det, men för några dagar sedan kom det i alla fall igång.

Här kommer några bilder. Sparkbyxorna kommer från moderskapsförpackningen och fast jag först tyckte att de är rätt fula, kan jag inte låta bli att tycka att Ella är så söt i dem. :) Nallen på ena bilden fick vi av mina arbetskompisar (kommer från Pentik). Ella har börjat hålla i trasan som en snuttefilt, så nu har vi börjat ge henne en liten nalle i sängen också.






Nu är det dags för sängen. Lilla Ella nattades kring halv 10 och det är inte länge tills hon vaknar och är hungrig igen...

Kram,

3 kommentarer:

  1. Meillä alkoi Bertan juoksut tänään.. olen niitä myös jo odotellut. Aika samaan tahtiin siskokset näköjään juoksuilee! Ja odotan, että Inkulla alkaa myös ihan pian, näillä on alkanut olla juoksut aika samoihin aikoihin.

    Ella on niin söpö, ja minusta nuo raitapöksyt on oikein kivat!

    SvaraRadera
  2. och QUia för en vecka sedan ;)
    Voi vad Ella växer och så gullig hon är! Fast jag är väl jävig som mormor eller??

    SvaraRadera
  3. Heli: Kiitos! Meinasinkin melkein kysyä sinulta onko Bertalla ollut juoksut kun niillä on aina ollut niin samaan aikaan. Mutta sitten Almalla alkoikin juoksut. :)

    Mamma: ja, vi är väl jäviga vi också... ;)

    SvaraRadera