torsdag 20 oktober 2011

Lilla simmaren

Idag har jag och Ella varit till Tropiclandia (ett nöjesbad här i stan) tillsammans med fadderbarnet Elin med mamma. De har morgonsim för en mindre slant, så vi pallrade oss upp tidigt för att hinna. Typiskt nog sov Ella gott just denna morgon, så jag fick väcka henne (vilket verkligen tog emot). Jag ville gärna åka dit för att se hur Ella reagerar där, då det ju har varit lite si och så på babysimmet. Ja, fast förra gången grät hon inte alls faktiskt. Jag var ju förstås lite nervös, men det visade sig att det var helt i onödan. Vi var ca 50 minuter i bassängen och under den tiden visade Ella inte en enda sur eller ledsen min, utan hon verkade faktiskt riktigt njuta av det! Det var faktiskt jätteroligt!! Badet har en vågmaskin som kommer igång en gång i halvtimmen och inte ens vågorna var hon rädd för utan tyckte bara att det var roligt. Så dit ska vi absolut fara igen!

Det var ju nästan lunchdags när vi åkte hem och den lilla simmaren var både hungrig och jättetrött. Detta resulterade förstås i att det blev en hel del klott vid matningen. Hon gnuggade sig i ögonen med klottiga händer och blev nästan lite busig då hon märkte hur roligt det var att klotta och på med maten. Så hon hann inte vara ren länge efter badet, sötnosen! Så det blev att börja skrubba direkt igen, något som fortsatt efter varje mål också senare idag.

 "Vad gör du om jag släpper ner muggen?"
 
 "Det är ju faktiskt en timme sen jag badade, tror du jag vill vara ren så länge?"
 
 "Färdig!"

Resten av dagen har vi bara haft hemmamys. Ella somnade inte direkt efter lunchen, utan det tog faktiskt flera timmar innan hon ville ta sin tupplur, men då sov hon också längre än vanligt. Jag som är van vid att få ta det lugnt på morgonen, hade bara väntat på att hon skulle somna och passade på att ta en tupplur jag också. Det var ett tag sen senast och var jätteskönt kan jag berätta!

Vad härligt att det är fredag imorgon, vart tog den här veckan vägen?

Kram,

1 kommentar:

  1. Tack och lov såg en bloggläsare mina bilder på hennes blogg och tipsade mig om bloggen. Efter en arg kommentar raderade tjejen bloggen, dock innan jag han spana in den närmare. Det var 3 månader som hon bloggat och byggt hela bloggen på MIG och MIN graviditet och ljugit om att det var hon. Snacka om att inte ha ett eget liv! Man blir såå arg!!
    Men jag hade velat hunnit titta igenom närmare om hur många bilder det rörde sig om, men nu hann jag inte det.. Jag skrev min arga kommentar lite väl fort, haha.

    SvaraRadera