torsdag 6 oktober 2011

Söta vänner

Både igår och i förrgår har vi umgåtts med Ellas kompis Anton och hans mamma. I förrgår var de ju till oss och igår var vi hemma hos dem. Där fanns förstås många nya leksaker att prova på. Ella satt länge på golvet utan stöd. Så stadigt har hon inte suttit tidigare, det var riktigt roligt att se. För första gången visade barnen lite mera intresse för varandra också. Anton är 1 år och 3 månader och har lite andra lekar än Ella, men förstås var ju de leksaker som Ella nu ville leka med de mest intressanta. Det sötaste fick vi se då vi skulle åka hem och Anton kom och "näspussade" Ella flera gånger. Såå sött! <3
 


Testade Lightrooms förinställning för "svunna tider"

Jag har försökt lära mig Photoshop Lightroom, som jag har haft ett tag. Det tog länge innan jag alls förstod mig på det, men nu har jag i alla fall kommit underfund med några funktioner. Jag har aldrig tidigare jobbat med nåt av Photoshop-programmen, så därför är det lite svårt. Det skulle vara roligt att gå nån kurs, så att jag skulle kunna använda det ordentligt. Just nu använder jag mig bara av Picasa. Det som jag allra mest skulle vilja lära mig med Lightroom är att få bort det gula i bilderna som kommer av glödlampssken. Nån som har nåt bra tips på hur man gör (frågar hon som jobbat i fotolabb i sex somrar för många år sedan, men glömt allt)?

Ikväll var vi på babysim. Eftersom pappan är bortrest, fick min kompis A komma med som "assistent". Jag var nog lite nervös över hur det skulle gå, då Ella har gråtit så mycket de senaste gångerna. Sen var jag nervös över att hon skulle känna av att jag var nervös. Nå, det blev faktiskt en rätt så bra gång ikväll. Hon grät nog en stund i början, men slappnade sen av och verkade t o m ha riktigt roligt, trots att hon nog var lite reserverad. Det verkar nästan som om hon av princip tycker man måste gråta lite först, men samtidigt verkar hon så intresserad av allt omkring sig. Hoppas, hoppas, hoppas att det nu börjar gå bättre!

Nej hörni, nu borde jag gå och sova. Man vet ju aldrig hur natten blir, fast förra natten gick rätt så bra. Imorgon får vi (om inte vädrets makter vill annat) hem pappan för några dagar innan det bär iväg för honom igen. Härligt! Det är nog ändå lite tungt att vara ensam med en liten dygnet runt många dagar i sträck, trots att hon är så snäll och go för det mesta.

Sov gott!

1 kommentar:

  1. Fina bilder :) Och vad skönt att det gick bra på babysimmet trots att du var nervös!

    SvaraRadera