lördag 26 november 2011

Lillajul

Idag är det ju vad vi här kallar för lillajul. Vilken tur att jag hängde upp lite julljus redan för några dagar sedan, för efter det har jag inte hunnit med nåt mer pyntande. Vår dag spenderades på stan och då vi kom hem orkade jag inte ta itu med nåt mer pyntande. 

Anledningen att vi skulle till stan var att vi hade ett presentkort som höll på att gå ut. Presentkortet till Pentik hade vi fått av mina kolleger i förlovningspresent för snart ett år sedan. Vi har länge velat över vad vi ska köpa för det och nu måste vi bestämma oss. Det blev tre fat i serien Tempo. Den skarpögde ser att det är fyra fat på bilden, för vi köpte ett fat till för egna pengar också. Så nu har vi bestämt oss för att samla på denna matservis (fat och sånt, inte kaffekoppar). Vink, vink till jultomten. ;) Det ska bli skönt att få duka med dessa fat då vi börjar vara såå trötta på våra gula Teema-fat från Arabia.
 


Det blev bl.a. lite vietnamesisk mat ute på stan (gott!). Vi hade hoppats på att Ella skulle sova sin dagstupplur medan vi åt, men hon passade ju på att somna när vi precis var klara med våra ärenden istället. Så vi beslöt oss för att gå på stan en stund till, så hon skulle få sova färdigt. Detta innebar också att vi var och storhandlade till en stormarket vi normalt sällan besöker och det är verkligen inte nåt jag kan rekommendera. Suck, vad jobbigt då man inte hittar det man ska ha!

Men nu ska vi i alla fall vara lite juliga och dricka lite glögg och äta pepparkakor med blåmögelost.

Glad lillajul!

Kram,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar