tisdag 27 december 2011

Annandagen

Annandag jul var vi bjudna till Ellas morfar på mat. Före det åkte vi via Ellas gamlamoffas lägenhet (där min mamma med man övernattar då hon är i Vasa). Där hann vi med att träffa min morfar med fästmö och även hans bror med fru. Ja, vi träffade också min mamma som stannar i Vasa åtminstone en vecka än. Det blev lite kaffe där innan vi åkte vidare till Ellas morfar för julmiddag nr. 3.


Ella invigde sin nya jeanstunika som jag fyndade på 70 % rabatt på Lindex dagen före julafton. Ellas moffa hade sparat några julklappar, så det blev lite julklappsöppning också igår. Det blev en himla många klappar sammanlagt, så det är tur att Ella nu har eget rum!


Ella hoppade igen över en dagssömn och var vaken från 12-tiden ända till efter kl. 19 då vi åkte hem. Vi försökte få henne att sova lite hos min pappa, men hon ville inte, trots att hon var jättetrött. Hon somnade föstås i bilen på väg hem (ca 15 minuter), men vaknade då vi kom hem och orkade vara uppe till kl. 21 då hon nog somnade ganska snabbt. Trots att hon var så trött, orkade hon hela tiden vara en riktig solstråle. Hon stortrivs verkligen då det är folk runtom och det händer saker.

Det var en riktigt rolig jul, trots att helgen i år var så kort. Det känns roligt att vi för en gångs skull hann träffas och umgås med alla i den närmaste familjen under julhelgen. Att träffa nära och kära är ju nåt vi gillar allra bäst!!

Kram,

1 kommentar:

  1. finns ingen gilla-knapp här .Men jag gillar också att ha alla nära och kära mest! Kraaaaam mamma/mommo

    SvaraRadera