torsdag 26 januari 2012

Ändrade planer

Bilden är lånad härifrån

Idag fick jag nog av att vara hemma och hade tänkt åka in till stan. Det skulle ju passa bra nu då Alma också är borta och vi inte behöver gå på långpromenad med henne, tänkte jag. Efter att ha packat skötväska, pyltat på Ella, fixat fram vagnen och babyskyddet och fått allt detta till bilen, visade det sig att bilj*keln inte ville starta. Så det blev att stanna hemma idag också. Vi tog en promenad istället och gick via närbutiken på vägen hem. Nu sover Ella i vagnen. Jag som njutit så av att bara vara hemma, blir nästan tokig nu när jag hade tänkt åka nånstans och inte kommer iväg. Buss finns ju, men vad jag vet kommer jag mig inte till Stenhaga dit jag hade tänkt åka (åtminstone särskilt lätt) härifrån. 
 
Men nu vaknade Ella, så jag avslutar för denna gång.

***

Såja, nu är Ella inne. Jag ska bara fortsätta gnäll-inlägget med en liten gnällsak till. Idag upptäckte jag att min plattång har gått sönder. Typiskt nog, då jag för en gångs skull skulle ha haft användning för den imorgon, då vi ska ut och äta med mammorna. Så det blir väl att köpa en ny i nåt skede. 

Jag tar gärna emot tips på en bra plattång, märke och motivering på varför är den bra?

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Hittade hit av en slump! Jättefin och trevlig blogg! :) Söt dotter och fina djur ni har!
    /Hanna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hanna för dina fina ord och roligt att du tittade in. :)

      Radera
  2. Vilken otursdag men som tur slutade den inte så illa som du skrev :)
    Du frågade om tips på plattänger, jag har en remington och den är helt suverän! Aningen dyrare än andra märken men min har jag haft nu i snart tre år (tror jag) och den är fortfarande lika bra som när den var ny. Ytan har inte slitits mycket och värmen kan man reglera bra så att det inte skadar håret (mer än vanligt då man använder plattång) Den är mycket bra formad så att man får ett fint rakt hår om man så önskar eller väldigt fina lockar utan att "riva håret" eftersom ytan inuti (fortfarande efter tre års flitigt användande) är så "slät".
    Jag har iaf varit väldigt nöjd med min och vet att just den remington jag har inte finns mer eftersom den är så gammal men hoppas att de nyare är lika bra som den jag har :) Det var mitt tips hoppas du hittar någon du blir nöjd med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset Michaela, den ska jag ta mig en titt på! :)

      Radera