måndag 23 januari 2012

Tandläkarbesök och gåträning


Dagen inleddes för min del med ett tandläkarbesök. Det var bara en årlig tandgranskning, inget värre. Jag har i mina yngre år haft stora problem med tänderna med många hål, jobbiga visdomständer och förstörd emalj, så lite nervös är jag nog alltid inför tandläkarbesöken. Jag lider inte av någon tandläkarskräck ändå till all lycka. De senaste fem-sex åren har jag inte haft ett enda hål och inte heller idag hade jag några hål, bara en lagning som gått lite sönder och som jag fick fixad på samma gång. Så allt gick bra. Ella var hemma med pappan som jobbade hemifrån så länge jag var borta.

Då jag kom hem väntade jag mig en tjej som sov sin första tupplur, men hon var istället pigg och vaken. Så hon fick äta lunch innan hon tog tuppluren. Sen sov hon närmare tre timmar, vilket är mycket ovanligt. Det var bra för mig, för då hann jag städa lite inför morgondagens mamma-babyträff här hemma. Då den första tuppluren var så lång, blev det ingen andra tupplur idag och bra gick det i alla fall.

Ikväll har vi bl.a. övat lite gående med Lära gå-vagnen. Ella tycker det är jätteroligt att gå. Hon börjar vara ganska stabil i kroppen då hon går nu, så vi vågar låta henne gå lite själv också utan att ha oss hängande över sig hela tiden. Men vi måste förstås ställa henne vid vagnen och så hjälper vi henne att svänga. Strumpbyxorna hon har på sig på bilderna köpte vi i helgen. De är tyvärr lite för stora, men de har såndär anti-halkgrejs och förstärkning också på knäna, så Ella tycker om dem. Vi borde köpa ett par till i en storlek mindre.


1 kommentar:

  1. Till mig själv köper jag alltid strumpbyxor i minst 1 storlek för stort, men till Minna föredrar jag stumpbuxor i 1 storlek för små faktiskt.. :) Tycker inte om när de hänger i fötterna sådär, då får de hellre sitta lite tight tycker jag, hihi.

    SvaraRadera