söndag 27 maj 2012

Sju från idag

Idag inleddes dagen för min och Ellas del klockan 5.45. Fy då, vad det känns jobbigt tidigt!! Vi köpte en mörkläggningsgardin till Ellas rum (och också till vårt) i hopp om att hon skulle sova längre, men det hjälpte tydligen inte. Nåväl, jag tog mig en liten tupplur till där vid 8-tiden, när pappan vaknat och vi ätit frukost. Klockan 13 vinkade vi (eller rättare sagt jag, för Ella sov) av pappan, som åkte iväg till Italien. Han kommer hem natten till lördag, så jag och Ella får klara oss själva några dagar.

Dagen har gått i ganska lugna tecken, med promenad och lite jobb i trädgården. Ella invigde sin nya solhatt på promenaden, men när vi skulle ut och krypa på gården insåg jag att den vita färgen på hatten kanske inte är så passande för lek i jord och grus, så vi tänkte ta hennes vanliga mössa istället. I all hast hittade jag inte den, så det fick bli jordgubbsmössan hon fått av mommo förra sommaren och som nu börjar vara för liten. Men den fick duga. Tyvärr har Ella, nu när man inte längre behöver ha tjocka handskar, kommit på att det är kul att dra av sig mössan. Jag kan inte räkna hur många gånger vi satt på mössan tillbaka idag.

Vilket härligt väder vi haft de senaste dagarna förresten!! Välkommen sol och värme! Jag har lyckats bränna mig lite i solen (bl.a. öronen) och har grymt kliande soleksem på bröstet, men det är härligt att äntligen slippa den vinterbleka nunan.

Här får ni några bilder från dagen. Ser bilderna förresten väldigt ljusa ut? Jag tyckte att de började se mycket ljusare ut när jag laddade upp dem här på bloggen och började fundera på om jag har konstiga inställningar på min skärm.







2 kommentarer:

  1. Hejsan! Härliga bilder:) Kan ju berätta att i vårt hus stiger vi upp allt mellan 5 och 6.30 varje morgon..men 5.30 är de vanliga! Vi har fösökt med mörkläggningsgardin, mindre sömn dagtid, mera sömn dagtid, senare läggtid, tidigare läggtid..ja ALLT! Men Elias vaknar ändå så där tidigt! Så tydligen är de nånting som han ska göra nu och de går inte att påverka tyvärr! :/ Men 5.30 är no tidigt..men va kan man?! så ja hoppas han sku böri sova typ ti 8 nu efter detta..för de har han aldrig gjort! Hoppas kan man ju! Men ja ska väl inte klaga..han sover ju hela nätter! Men förmiddagarna blir bara så långa:( Ha de bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ursäkta att det dröjer med svaren. Tack! Usch då, era morgnar låter verkligen inte roliga. Resten av veckan har till all lycka varit så bra att jag inte vågar skriva ut det ens. Hoppas det vänder för er och att han börjar sova längre. Jag håller med om att förmiddagarna blir långa då man vaknar så ofantligt tidigt. Ha det bra!

      Radera