fredag 29 juni 2012

Mamma-dotterkväll

Pappan i huset (och Alma) har åkt med en kompis ut till villan (nåt de planerat i flera år), så jag och Ella har fått roa oss själva bäst vi kunnat. Eftersom solen äntligen visat sig lite idag gick vi ut också ikväll. Först lite lek i sandlådan, sen lite lek med lära-gå-vagnen på vår bakgård (ingendera ställena hade dessvärre sol). Myrorna var i alla fall kvällens största underhållning. Jag försökte filma Ella då hon tittade på dem, det låter så sött då hon säger "myror", men det enda som hörs är min röst (och den hörs alldeles för högt). Så tyvärr får ni inte se nåt klipp, utan får nöja er med lite bilder istället.

 
 
 
Väl inkomna blev det gröt, bad och nattning. Efter badet hade vi en sprallig tjej som sprang omkring naken en stund (med sin vagn), helt överlycklig. Sen var hon övertrött, så det tog en stund extra för henne att somna. Ja, och ställningen hon till slut somnade i var ju också rätt rolig.

Bilden på tröjan med ugglan på lade jag med för att få berätta om att Ella lärt sig att säga uggla. Kanske inte så speciellt (orden strömmar ju ur henne för tillfället), men jag har så roligt åt att hon inte säger "uggla", utan "ogglo", för det är pappan som lärt henne ordet och han talar ju dialekt. Det låter lite roligt nog då Ella säger det, sötnosen. Men nu ska jag slänga mig på soffan en stund och mysa innan det blir läggdags också för mig. Hoppas ni alla får en härlig helg! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar