onsdag 4 juli 2012

Hon går!

Idag blir Ella 16 månader, dvs. 1 år och 4 månader. Idag var också dagen då Ella äntligen kom över rädslan för att tappa taget och började gå utan stöd! Det började med några steg mellan mig och pappan, men blev fort fler och fler steg. Nu går hon redan längre sträckor själv. Det är svårt att säga vem som var lyckligast, Ella eller vi föräldrar? Alla var i alla fall jätteglada och stolta. Hon gick faktiskt rätt så stabilt redan från början, men så har hon ju verkligen övat och övat med sin lära-gå-vagn (som hon numera springer med eller använder ungefär som en sparkbräda). Jag har några videoklipp av den gående Ellan, men lägger in dem nån annan dag. Några särskilt bra bilder fick jag inte idag, men lägger upp de jag har i alla fall (hon är lite rödgråten, efter att ha gråtit en skvätt just före).

En annan sak som vi gläder oss med ett nytt utvecklingssteg, är att Ella väljer att ta dem på månadsdagarna. Hon började ju krypa på 1-årsdagen och idag började hon gå på sin 16-månaders dag. Det gör ju det mycket lättare för oss föräldrar att komma ihåg de olika stegen, haha. 
 

Det vanliga månadsinlägget får ni vänta på lite till, det kommer upp när jag hunnit skriva det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar