söndag 5 augusti 2012

Sista semesterdagen

Så var sambons semester till ända. Sista semesterdagen spenderade vår lilla familj på Tropiclandia. Eftersom det var mulet och inte så varmt, blev det bara sim på insidan (med undantag av några vattenrutschbaneåk utomhus för sambons del). Ella tyckte i alla fall att det var roligt att simma och bada och sov ett ordentligt pass när vi kom hem. På kvällen cyklade vi iväg på två husvisningar (inget särskilt att orda om) och passade på att kika in en sväng hos goda vänner på väg hem. Dagen avslutades med hemlagad "pista" (=Ellas ord för pizza). En riktigt bra sista semesterdag, men jag kan inte hjälpa att det känns lite tråkigt att sambon börjar jobba igen. Det känns lite som om sommaren är slut, men jag veet ju att det inte behöver vara så.

Ella blev 17 månader igår och som vanligt har jag inte hunnit skriva nåt månadsinlägg. Nu är jag för trött för att börja på med det, men ska försöka få det gjort i början av veckan. Det har utvecklingsmässigt varit så händelserika tider, de två senaste månaderna, att det bara måste skrivas ner. Tills dess får ni nöja er med en bild på Ella med en av sina favoritsysselsättningar (samtidigt får ni en liten förhandstitt på den nya möbeln som flyttat in i Ellas rum, ska visa er helheten så fort det är någorlunda klart).


Ja, förresten... det kan jag ju också berätta: från och med igår kväll kan jag titulera mig faster. Min mellersta lillebror och hans sambo fick nämligen en liten tjej och Ella en ny liten kusin. Jätteroligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar