onsdag 14 november 2012

Firande

Det har blivit en hel del firande den senaste tiden, då det varit farsdag och jag fyllt år. På lördagen hade vi min pappa, moffa med sambo och lillebror på besök och på söndagen var vi norrut till sambons föräldrar. Igår, på min riktiga födelsedag, hade vi också besök av Ellas kompisar Elin, Anton och Emil med mammor.

 Ella och "gamla-moffa" läser Ella-boken.
 
Alma, som varit hos min pappa sen förra veckan p.g.a
sambons resor, var på besök.
  
Till söndagens farsdag hade Ella gjort sin första farsdagsgåva på dagis. Det visade sig vara en snöborste till bilen. Borsten hade hon själv målat (men med fanns en lapp om att vara försiktig, eftersom färgen kanske inte håller, haha) och med fanns också ett kort. Gåvan var mycket uppskattad, även om jag tror den inte kommer att användas till det den är till för. Det är roligt då de på dagis verkligen lägger tid på att göra en rolig present som barnen kan ge sin pappa.
 
Ella med pappans present
 
Snöborste och kort, gjorda/målade av en stolt liten tjej

Själv fick jag presentkort, fotopapper, en sjal, smycken och många blommor. Man skulle nästan tro jag fyllde jämt, så många blommor har jag fått de senaste dagarna. Sen ska vi inte glömma Photoshop Elements som var en förtida födelsedagspresent av min mamma och härliga stickasockar av "svärmor". Sambon, som for iväg på arbetsresa i måndags, hade gömt min present i lägenheten, så jag fick ha lite skattjakt innan jag hittade den. Till slut, efter ett antal ledtrådar per sms, hittade jag ett presentkort bakom en spegel uppe på en hylla. Där hade jag nog aldrig själv kommit på att leta, men skojigt var det med lite skattjakt!
 
Sambons gömda present
 
 Alla blommor (förutom en jag har på jobbet) och lite chokladcupcakes
som inte blev särskilt fina, men smakade bra i alla fall.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar