söndag 18 november 2012

Julklappsfunderingar och recension

Så här i julöppningstider är det väl dags att börja fundera på julklappar. Varje år tänker jag att jag ska börja i tid, men ändå slutar det med julklappsstress de sista dagarna. Nåt jag i alla fall har konstaterat är att i år ska jag ta mig en ordentlig titt på utbudet av webbutiker, för att bespara mig en del av stressen.

Därför kunde inte en förfrågan om jag vill recensera internetbutiken lekmer.se ha kunnat komma lägligare. Jag är bekant med Lekmer sedan tidigare, har varit in och kikat där många gånger, men har ännu inte kommit så långt som till att beställa nåt (motsvarande finns också i Finland).  Lekmer marknadsför sig som "din barnbutik på nätet" och det är den verkligen. Här säljs det mesta som en barnfamilj behöver (förutom mat och blöjor då kanske). Förutom leksaker och spel, säljs det också bl.a. barnkläder, barnvagnar och pottor och även en hel del inredningsartiklar. Ja, för att nu nämna några saker som säljs. Särskilt inredningsdelen av butiken har fångat mitt intresse med märken som Kids Koncept, Jabadabado och Färg & Form. Där skulle jag hitta hur mycket som helst till Ellas rum! Överlag i butiken hittar man lätt det man söker, för det finns många olika sökalternativ. Jag gillar speciellt det att man kan välja barnets ålder, som åtminstone underlättar en förstagångsförälder som jag, vid sök av leksakspresenter åt barn. Leveranstid och sånt kan jag inte uttala mig om då jag ännu inte beställt nåt.
 
Jag passade på att göra ett collage med grejer jag kunde tänka mig att köpa åt Ella (eller mig själv) och allt som finns på bilden kan man köpa just från Lekmer.se (därifrån bilderna också är lånade):
 
 
 
 
Några kommentarer till bilden:
- Klädesplagget längst ner är en badrock från Geggamoja. Jag har länge sökt efter en badrock med dragked, för den vi har nu med endast bälte vill inte hållas fast. Såg att Finlayson hade en sån modell med Mumin-tema också.  
- Emma böckerna är bara för härliga, jag kommer ihåg dem från min egen barndom. Ella har än så länge bara boken "Emmas dagis", men den är en stor favorit. 

4 kommentarer:

  1. Åh, fina grejer! Skulle gärna vilja ge Charlie en docksulky i julklapp, men vill helst inte ha en rosa och det verkar vara det enda som finns på marknanden :/

    SvaraRadera
  2. Men vad tråkigt om det inte finns annat än rosa docksulkyn. Jag skulle helst också välja en annan färg än rosa .

    SvaraRadera
  3. Men vad tråkigt om det inte finns annat än rosa docksulkyn. Jag skulle helst också välja en annan färg än rosa .

    SvaraRadera
  4. Men vad tråkigt om det inte finns annat än rosa docksulkyn. Jag skulle helst också välja en annan färg än rosa .

    SvaraRadera