måndag 10 december 2012

Första pepparkaksbaket

I lördags bakade vi pepparkakor, Ellas första pepparkakor. Jag hade köpt en egen kavel åt henne på Umeåresan och så fick hon låna ett förkläde av mig (ska försöka mig på att sy ett eget åt henne i nåt skede). Ella tyckte det var riktigt roligt, den lilla stunden hon orkade koncentrera sig på bakandet. Sen började hon smaka på degen och kasta den omkring sig. Förstås fick hon också smaka av de färdiga pepparkakorna, trots att vi ännu inte ger henne så mycket sött. Ni kan ju gissa att det var en liten tjej som blev förtjust och ville ha mera, mera. :)
 


~ tidsinställt inlägg ~ 

2 kommentarer:

  1. Haha naww vad söt! ^^ Hade en precis likadan liten brödkavel då jag var i hennes ålder. x) Jag antar att du även hört om hur det diskuterats huruvida det är okej att baka pepparkakor? Då de liknar mörkhyade människor. Som om det vore något fel med det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo hon är vår lilla sötnos! :) Har hört om diskussionen och tycker den är löjlig rent ut sagt. Tror knappast det är någon som tar illa upp av pepparkakor. Men vilken tur att vi i alla fall bakade bara stjärnor och hjärtan, haha. :D

      Radera