måndag 21 januari 2008

Alma-Hönan 1-0

Nu har det gått några dagar sedan jag skrivit. Husse har kommit hem från sin resa och det har varit helg. På fredag kväll fick jag äntligen loss huvudet på favoritleksaken Hönan. Gissa vad jag kämpat! Då väl huvudet kommit loss, var det inte så svårt att också bita av båda benen. Så nu ser Hönan ut som en grillad broiler. Jag ångrar mig lite, för den är inte lika rolig att leka med längre.

Matte har lärt mig ett nytt trick med hjälp av klickern - jag kan nu buga på kommando. I och med att matte lärt mig lite nya trick, som bugandet och rullandet, så har jag börjat använda mig av tricken också utan att matte är med och leker. Det är t.ex. ganska roligt att rulla då jag leker med nån sak eller att buga då jag leker med Bosse.

Här i Vasa har det äntligen kommit lite snö. Jag och matte var på långpromenad ikväll och trots att det var mörkt, så kunde vi gå en sväng i skogen. Matte tycktes tycka att det var lite läskigt, så jag fick inte springa där så länge. Jag önskar det snart skulle bli lite ljusare om kvällarna, så jag skulle få springa i skogen lite oftare.

Ha en trevlig fortsättning på veckan (matte sa jag måste skriva så),
Alma- The Spiderdog

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar