torsdag 24 januari 2008

Halvåring

Idag blir jag och mina syskon Bertta, Armi, Arttu och Morris sex månader gamla. Ett halvt år! Tänk vad vi är stora. Det skulle verkligen vara kul att träffa mina syskon och förstås mamma och uppfödare Heli också. Heli förde en blogg då vi var små valpar och ännu bodde hos mamma. Matte och husse och de andra syskonens blivande mattar och hussar kunde där följa vår uppväxt. I bloggen finns massor av härliga foton från då vi var riktigt småa.

Som jag tidigare skrev har vi äntligen fått snö här i Vasa. Tack vare snön är det så mycket ljusare utomhus. Vi kunde t.o.m. gå och promenera med matte i skogen igår efter att hon kommit från jobbet, så pass ljust var det ännu. Nog är det så roligt då man får hoppa i snön och gräva ner nosen i alla spåren. Ibland blir jag ändå rädd och kan t.o.m. skälla lite då jag kan tycka att en del snöklimpar är skrämmande. Hur ska jag kunna veta att det inte gömmer sig nåt farligt i klimparna??! Här är två bilder från då matte var hem på lunchen igår och vi var ut på en snabbpromenad. Första bilden är lite suddig (matte har lite för bråttom att knäppa ibland), men jag ville ändå visa den så ni skulle se hur snöig jag blir om nosen ibland.





Här är också en bild från igår kväll då vi var i skogen på promenad. Det ser mycket mörkare ut än vad det var. Visst har jag fin tröja förresten?! Det är hundmoffas fästmö Barbro som stickat den.



Trevlig helg!

önskar Alma- den stora vovven

4 kommentarer:

  1. Hej. Vad roligt att läsa om dina äventyr alma, o va fint matte skriver! Ha en bra vecka! h:hundfaster

    SvaraRadera
  2. Hej hundfaster! Kul att du tittat in och att du också förstått dig på hur man skriver kommentarer. Det är många som sagt att de inte förstått sig på det. Då man kommenterar måste man välja mellan tre alternativ: att kommentera med en identitet som man måste logga in sig för (t.ex. gmail-adressen), eller med en signatur (man skriver bara sitt namn, ingen inloggning krävs) eller att vara helt anonym (inget namn kommer upp i kommentaren).
    Ha en bra vecka alla läsare! Hälsningar Anna (matte).

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig blogg. Glad att jag fått komma hit och läsa om Alma o Bosse.
    // FiaFidelie.

    SvaraRadera
  4. Hej! Tack FiaFidelie och roligt att du läser. :)

    SvaraRadera