söndag 27 januari 2008

Minisemester

Idag har jag fått ha en liten minisemester. Alma, vildbasingen, har varit borta med matte och husse hela dagen. Detta har inneburit att jag har fått ha en hel dag helt för mig själv. Vad härligt det är då man kan få sträcka ut sig på vardagsrummets mjuka matta utan att genast bli anfallen av en nafsande hundvalp. Vad trevligt det är att få lägga sig på matte och husses säng en sväng utan att man har en hundvalp som står på bakbenen med hakan på sängkanten och ser ledsen ut för att hon inte får vara i sängen. Det enda som satte lite moln över min dag var att matte glömt att fylla på min matskål, så den hann bli tom under dagens lopp. Jag brukar bli ordentligt sur ifall den hinner bli tom (ibland slänger jag den t.o.m i golvet i ilskan - min matkopp står ju uppe på en arbetsbänk så att Alma inte ska äta min mat). Jag kräver att det alltid skall finnas åtminstone lite mat i koppen, för vem vet när hungern slår till... Nåväl, jag fick påfyllning i matkoppen då resten av familjen kom hem just och det hann inte gå nån nöd på mig. Jag har ju i alla fall haft en härligt avslappnande dag!

Alma hälsar att hon har haft en riktigt händelserik helg, men hon är för trött för att berätta om den idag. Hennes berättelse och bilder kommer en annan dag.

Tjaba!
-Bosse-

3 kommentarer:

  1. Va roligt att Bosse klarat sej ensam trots hungerdagen.Ni glömde ju Almas mat o vattenkoppar här men ni har förmodligen flera Vi var så dästa o jästa i gårkväll så vi gick isäng redan lite över nio

    SvaraRadera
  2. Hej hundfammo! Vad roligt att du lämnade en kommentar. Jo, vi märkte att kopparna lämnade till er, men det gör inget. Vi tar dem nästa gång vi kommer norrut. Vi var också dästa igår kväll, så god mat som vi fick. Tack än en gång!

    SvaraRadera
  3. hundfammo visar bilder på er till sin kollega

    SvaraRadera