söndag 6 januari 2008

Slut på julen och valpträff

Helgen har varit rätt händelserik. Igår kom matte och husse hem med ett jättestort paket som var inpackat i plast och styrox. Jag ville gärna smaka på styroxen, men husse förbjöd mig. Husse packade upp paketet och det visade sig vara en diskmaskin. Tydligen så var den gamla så dålig att de tyckte att vi behöver en ny. Matte och husse var i alla fall jättenöjda med sin nya diskmaskin, som är så tyst att man knappt hör att den är igång.

Igår var jag och matte också på en promenad i skogen. Jag hade min rosa tröja, för det var ganska kallt. Tyvärr så tog mattes och husses diskmaskinsprojekt så länge, att vi var rätt sent på promenad, så vi kunde inte gå så länge i skogen då det blev mörkt så fort. Vi gick en bit längs spånbanan också. På vägen hem tänkte jag testa om det finns nåt sätt jag kunde få knackkorvsbitarna matte hade kvar i jackfickan (annars brukar jag mest få dem då jag är lös i skogen och matte ropar på mig). Jag testade gå riktigt fint bredvid matte och titta henne lite i ögonen. Det funkade faktiskt! Matte var så glad och jag fick många knackkorvsbitar då jag gick fint. På hemvägen blåste det så kallt att både jag och matte frös.

Idag slängde husse ut det konstiga trädet som stått i vardagsrummet. Lika bra var väl det, jag förstod aldrig varför de släpat in skogen i vårt vardagsrum. Dessutom gömde sig Bosse bakom det och dit fick jag inte gå för matte och husse, så det var inte så kul. Det enda bra med trädet var att matte och husse hade ställt en extra vattenkopp åt mig och Bosse under trädet. Matte säger att det är en julgransfot, men jag vet nog hur en fot ser ut jag!

Idag har jag också varit och träffat en av mina valpkompisar, Tilda. Tilda är ca 2 månader äldre än mig och jättesnäll och söt. Tilda är en Lagotto Romagnolo. Jag och Tilda sprang och lekte och hade så kul! Tyvärr var det så kallt att jag måste ha min mantel på, fastän matte tänkte att jag skulle klara mig utan då vi sprang. Gissa om jag var trött då jag kom hem...? Jag hoppas matte och Tildas matte snart stämmer träff med oss igen. Matte försökte ta några bilder, men tydligen var vi för snabba för att fastna ordentligt i hennes kamera, men jag lägger i alla fall upp ett smakprov.

Så här ser jag ut i min mantel
(bilden är tagen för rätt så länge sedan, så nu är den inte lika stor längre).

Visst springer vi hårt?
Önskar alla en bra vecka!
-Alma-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar