tisdag 15 januari 2008

Tänderna sitter kvar

Mina hörntänder sitter fortsättningsvis som gjutna i min käke. De rör sig inte det minsta och de permanenta tänderna har vuxit rätt långt redan. Jag har tuggat som en galning på ett tuggben de senaste dagarna, men det hjälper inte det minsta. Så det blir nog så att djurdoktorn får söva mig och ta bort mjölktänderna imorgon. Huj då! Matte säger att jag inte får äta på 12 timmar före vi ska till doktorn. Vi ska dit klockan 15.15, så jag lär väl inte få nåt ätbart sedan vi går och lägger oss ikväll. Om inte matte orkar stiga upp och ge mig lite mat inatt. Vid djurdoktorn hade lär de dock sagt att matte kan ge mig lite mat före klockan 6, då det inte är bra att vara utan mat så länge då jag är så liten än. Men matte är lite osäker på om hon förstått det rätt. Usch då vad det kommer att kurra i min mage...

Ikväll var jag och matte på promenad med min reservmatte Riikka, som har skött om mig några gånger. Matte ska också på arbetsresa på torsdag (bara över dagen), så Riikka har lovat komma och vara en stund med mig på förmiddagen. Visst är hon snäll?!

Husse hörde av sig till matte per textmeddelande och meddelade att allt var bra. Han hade ännu inte fått sin väska, så batteriet i telefonen var nästan tomt. Tydligen skulle han få den imorgon. Stackarn! Vi saknar i alla fall honom här hemma.

Nog är det då tur att man inte har så mycket saker att ta vara på. Här kommer en bild där ligger och poserar med min favoritsak Hönan. En mycket hållbar leksak, som inte tycks gå sönder hur jag än kämpar med tänderna. Nu har jag dock fått lite hål på den, så kanske jag har en chans att få sönder den i alla fall. Jag ger inte upp så lätt!



-Alma Palma-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar