måndag 14 januari 2008

Glashalt

Usch vad det är halt därute idag. Jag och matte var på vår långpromenad då hon kom från jobbet. Jag var lite rädd för det hala och det hjälpte ju inte att matte nu och då höll på att ramla och skrämde mig med snabba oväntade rörelser. En sträcka som normalt brukar ta ca 40 minuter, tog närmare en timme att gå. Promenaden blev därför lite kortare i längd än vad matte tänkt sig. Vi gick verkligen i snigelfart, vilket inte passar en energisk hund som jag. Att Vasa stad inte sandar bättre!

Husse åkte ju iväg till Korea igår, så nu är jag och Bosse ensamma med matte. Husse lär ska ha kommit fram säkert, men hans väska var på vift. Hoppas den kommit till rätta vid det här laget. Matte har hängt upp nytt tyg för fönstret i vardagsrummet ikväll. Hon kallar det för gardiner. Bosse var inte så förtjust, då hon flyttade på hans hylla för att komma åt att hänga upp gardinerna. Jag försökte smaka lite på dem, men det var inte uppskattat det heller. Inget får man då göra! Matte har också kikat lite på mina tänder och så har vi övat på ett nytt trick (som jag ännu inte har fått höra vad heter) med klickern. Jag fick en massa goda knackkorvsbitar, så det gillade jag.

Matte berättade annars idag att hon funderat på att ta mig på utställning här i Vasa 26.4.2008. Jag vet inte riktigt vad det innebär, men har hört att där är många andra hundar. Vi får se hur det blir med den saken.
-Almisen-

2 kommentarer:

  1. hej du borde börja skriva böcker!

    SvaraRadera
  2. Tack ska du har för den! Du borde bli politiker, så samhällsintresserad du är i dina blogginlägg. :)

    SvaraRadera