söndag 13 januari 2008

Gos med matte är trevligt

Nu är det min tur att få säga några ord. Ibland då husse är ute med Alma, eller Yrvädret som jag kallar henne, passar jag på att få en ordentlig gosestund med matte (eller husse ifall matte är ute med Alma). Då lägger jag mig i hennes famn och vill bli klappad. Jag spinner högt och njuter. Detta kan jag inte göra så ofta då Alma är inne, eftersom hon då genast kommer springande och tränger sig emellan. Missförstå mig inte, jag tycker nog om Alma ibland. Jag brukar ibland lägga mig på golvet så att hon får komma och brottas lite med mig. Då kan det se ut som på bilden i detta inlägg. Matte och husse brukar dock inte vara så förtjusta då vi brottas (eller boxas som jag brukar göra ibland med klorna indragna) och då skriker de antingen åt Alma eller mig att sluta. Eftersom jag har rätt kort stubin, tröttnar jag rätt fort på Yrvädret och hoppar upp på min hylla eller över de "staket" som matte och husse lagt upp för Alma in till badrummet eller arbetsrummet. Häromdagen brakade Alma in i skivan som var för badrumsdörren, så att den gav vika och hon kom sig in i badrummet. Gissa vad hon gjorde där.....hon ÅT min bajs ur kattlådan. Kan ni tänka er!! Fy 17! Nog är hundar äckliga. Jag skulle då aldrig smaka på någons bajs! Fast nog är hon gosig ibland också vårt Yrväder.

Tjena mors!
-Bosse-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar