lördag 12 januari 2008

Försvunna och funna klick

Idag har husse och matte varit lediga och jag har inte behövt vara ensam på hela dagen. Det är roligt, men ack så trött jag blir... På förmiddagen hoppade vi i bilen och körde till Karperöfjärden för att husse ville titta på kitesurfinguppvisning. De hade uppvisningar ute på isen. Man skulle också ha fått prova på bl.a. långfärdsskridskoåkning. Vi var ute på isen en stund, men jag började frysa ordentligt och bara skakade. Brrr! Att inte matte och husse förstod att ta med min tröja! Vi stannade inte så länge och husse fick inte ens se kitesurfingen. Istället åkte vi till Molnträsket där vi gick på promenad. Jag fick springa lös i skogen och det gillar jag! Där var heller inte lika kallt. Då vi var nästan framme vid bilen (och jag redan var kopplad igen) kom en stor svart Flat som var lös och sprang fram till oss. Jag blev så rädd och skrek som bara den, fastän hunden var snäll och bara ville hälsa. Jag blir så rädd då det kommer en lös hund rakt emot mig, jag är ju så liten. Hundens ägare kom snabbt springande och bad så mycket om ursäkt. Efter en halv minut var hunden lös igen och kom emot mig. Hundens ägare hade så fullt upp med att tända en tobak, att hon tydligen inte hade tid att hålla koll på sin hund. Matte blev lite arg på henne, men vi gick därifrån utan att börja bråka. Efter promenaden var jag trött och belåten och då var det skönt att stäcka ut sig på soffan med matte.

Visst ser det skönt ut?




Matte hade tidigare i veckan förlagt klickern hon tränat mig med och vände nästan upp och ner på lägenheten i jakt på den. Hon hittade den efter ett tag under en nalle som jag bitit sönder för nån dag sedan. Här är en bild från då jag fick den nallen. Tyvärr tog matte ingen bild av hur vardagsrummet såg ut efter att jag lekt med den en stund. Jag gillar nämligen att bita sönder nallar och slita ut deras fyllning och vardagsrummet såg enligt matte väldigt ödigt ut efter min räd.




Ikväll har matte och husse med hjälp av klickern tränat mig att visa tänderna. Husse fick vara assistent åt matte och klicka vid rätt tillfälle. Konstigt då jag får en massa godis för att visa upp mina tänder, fattar inte varför. Matte säger att jag ska till hunddoktorn och dra ut övre hörntänderna, eftersom mjölktänderna inte har lossat fastän de permanenta tänderna har växt ut redan. Kanske om jag tuggar på mycket ben, så att tänderna lossar av sig själva, så slipper jag gå till hunddoktorn på onsdag. Hoppas kan man ju alltid!

Ha en trevlig söndag, gott folk och alla fyrbenta!

-Alma, The Nalleslayer-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar