torsdag 10 januari 2008

Stadspromenad

Idag har matte och jag varit på stadspromenad. Matte kallade det för miljöträning. Vi var först och gick lite längs stranden nere vid Fiskarstranden och fängelset, men där blåste så kallt så vi gick in mot centrum. Det fanns en massa intressant att titta på i stan, trappuppgångar, trappor, fönstergluggar, staket, människor och andra hundar. Massor av nya intryck!Vi gick t.o.m. över torget, som mattes farhågor till trots inte alls var läskigt. Innan vi gick på promenaden var vi in till djuraffären för att handla mera mat åt mig. Där hade jag verkligen svårt att stå still. Matte påstår att vi borde öva mer på att jag ska vara lugn, men hur ska jag kunna var lugn om det händer nåt intressant. Då vi kom från promenaden stannade matte till vid mataffären och lämnade mig ensam i bilen. Hjälp! Jag blev nog lite ledsen, men hon var inte så länge så nog klarade jag det rätt bra i alla fall.

Husse är ju på arbetsresa för andra gången den här veckan. Matte säger att hon är "ensamförsörjare" med mig. Husse kommer hem imorgon, men åker iväg igen på söndag och då ska han vara borta fyra nätter. Nå, Bosse och jag tar hand om matte och ser till att hon inte får en tråkig stund. Bosse är bara lite dålig på att ta sitt ansvar, han bara ligger på sin hylla och sover hela tiden. Då jag försöker få honom att piggna till, springer han bara iväg till sin matkopp. Tråkmånsen!
-Alma-

1 kommentar:

  1. Hej Alma! Det e Husse!! Ducktig kicka, fortsätt att vara snäll...

    Rapoortera ofta så att Husse kan följa med Almas och Mattes vardag fast han råkar befinna sig på andra sidan jordklotet.

    Mvh,

    Husse

    SvaraRadera