torsdag 14 februari 2008

Vändagshälsningar

Idag är det något som människorna kallar för Vändagen eller Alla hjärtans dag. Då ska man extra mycket komma ihåg sina nära och kära, har matte försökt förklara för mig. Jag tycker dock att man ska göra det varje dag, så jag börjar alltid morgonen med att pussa matte och husse på kinden och vifta allt vad jag orkar på svansen. Densamma proceduren kör jag då de kommer hem från arbetet, då någon av dem varit ut med rosken eller med mig och vi kommer in igen. Också för Bosse visar jag mina känslor så ofta jag bara kan, han verkar bara ha lite svårt att förstå vad jag menar ibland. Konstig prick!

valentines


Annars har här inte skett så mycket särskilt häromkring. I helgen var jag och matte på lydnadskursen och utställningsträningen i växthuset i Kvevlax. Husse tittade in på träningen på väg hem från sin harjakt. Igår var hundmoffa och Barbro på besök. Jag fick en ny pipleksak (som jag arbetar hårt på att få i så många bitar som möjligt) och ett paket med tuggben. Presenterna var inpaketerade, så jag fick öppna paket. Det tycker jag är jättekul!!

Ha en bra vändag alla mina fyrbenta och tvåbenta vänner!
-Alma- hjärtespridaren-

2 kommentarer:

  1. får husse na harar å ska int to böri fame (alma) å jaga na lille skuttare!

    SvaraRadera
  2. Husse ha inte haft hem nån hare på ett tag, men jag är nog intresserad av harar. Idag då vi var på promenad, var det en hare som sprang över gatan bakom oss. Jag var nog lite nyfiken på att springa efter. Fast matte säger att jag inte får bli nån jakthund... Hon ska allt få se då jag börjar jaga smågnagare i sommar... -Almisen-

    SvaraRadera