lördag 16 februari 2008

Skogsbilder

Idag var jag och matte på skogspromenad. Här är några bilder från promenaden.



Matte påstår att jag har börjat se vuxen ut i ansiktet. Fast folk och hundar vi träffar förstår nog att jag är en valp ändå, så mycket energi och glädje jag visar alla vi träffar på. Nåt som jag inte riktigt gillar är att matte har hittat på att jag inte får hälsa på alla hundar vi möter, utan bara ibland. Varför kan jag inte förstå, det är ju världens roligaste att få hälsa på andra hundar. Idag morse då jag och husse var ute på dagens första kisstur, var det en människa som kom emot med sin hund, som frågade om jag hade löptid. Hans hanhund hade satt kurs rakt emot oss så fort de hade stigit utanför sin dörr. Jag vet inte riktigt vad löptid innebär, kanske jag springer extra mycket då. I så fall tror jag inte att jag har någon sådan ännu, för jag har då inte märkt något extra mycket spring i bena. Fast vad det då skulle ha att göra med hanhundar vet jag inte. Nå, vi får se imorgon då jag får träffa hundkusinen Nilsson, ifall jag får springa då. Kanske han kan berätta vad det är människorna talar om, han är ju trots allt äldre och klokare än mig.

-Almisen-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar