måndag 18 februari 2008

Grattis Ida!

Igår var vi på födelsedagskalas. Det var hundkusinen Ida som fyllde 8 år. Jag hade gjort ett kort åt henne. Här ser ni hur fint jag poserade på några av bilderna matte tog av mig. Är jag inte duktig på att posera, så säg?! Som en riktig fotomodell!




Före födelsedagskalaset var vi till hundfammo och -faffas villa, där jag fick springa fritt i några timmar. På kalaset sprang jag med hundkusinen Nilsson. Han sprang efter mig och tvättade mig i öronen hela tiden, så jag var nästan skrynklig i dem då vi åkte hem. Det var en lång och rolig dag och jag var JÄTTEtrött då vi åkte. Nilsson verkade inte något extra intresserad av mig (förutom mina öron) igår, så matte tror inte att jag har det där som hon kallade för löptid ännu. Ida var sjuk i magen igår då vi hade farit hem, hoppas hon mår bättre nu.



Idag fick husse och matte för sig att bada mig, putsa mig i öronen och klippa mina klor. Usch då, det var inte roligt kan jag berätta. En liten tröst är i alla fall att jag fick lite skinka som plåster på såren (och så fick jag ju snusa lite i Bosses sandlåda i badrummet). Annars tycker jag det är lite konstigt att han gör ifrån sig i en låda inomhus, varför gör han det inte därute som jag?

Undrar en ren och putsad Alma...

5 kommentarer:

  1. Hei!
    Kokeilen nyt jos saisin kommentoitua.. Ihania kuvia Almasta täällä!! On kovasti mielestäni samaa näköä kuin Armissa.
    Terveisiä Vaasaan Inkulta ja Bertalta sekä muilta =D

    SvaraRadera
  2. Juu, vielä on laitettava viestiä, että onnistuihan se kommentti kun laitoin tuon Anonyymin. =D Mutta siis Heli täällä kirjoittelee, kuten varmaan arvasitkin.. =D

    SvaraRadera
  3. Ida tackar för gratulationerna. Hon mår mycket bättre nu och är glad över att vara frisk och få träffa kompisarna i skolan idag!

    ida och camilla

    SvaraRadera
  4. Hei Heli! Kiva kun kävit ja onnistuit kirjoittamaan kommentin. :) Alma on itse niin ihana, niin tottakai tulee ihania kuvia. :D Kyllä Armissa ja Almassa on paljon samaa näköä ja jotenkin näen myös Frasse-isää Almassa. Terveisiä myös sinnepäin koko perheelle!
    T.Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Hej Ida och Camilla! Vad roligt att höra att Ida mår bättre! :D Nospussar av Alma.

    SvaraRadera