måndag 25 februari 2008

Sju månader och äckliga byxor

Igår fyllde jag och mina syskon sju månader. Dagen var inte lika trevlig som min sex månaders dag för en månad sedan. Jag fick nog ett tuggben, men på köpet fick jag ett par äckliga svarta byxor. Matte och husse har noterat att min löptid nu faktiskt har börjat på riktigt. Matte var på resa några dagar (och jag och Bosse fick vara ensamma med husse) och då hon kom hem märkte de att jag blödde ur baken. Jag har försökt slicka mig ren så att de inte skulle märka det, men de gjorde det i alla fall och satte på mig de förfärliga byxorna. De kliar och jag går omkring och vickar på rumpan för att undvika kliandet. Jag har kommit på att det är ganska skönt att gå under vardagsrumsbordet och gnugga byxkanten mot bordet. Matte och husse bara skrattar åt mig då jag gör det. Men vad skulle jag annars göra, jag kommer ju inte åt att klia mig med tassarna...

Matte hotar med att lägga in en bild av mig med byxorna. Jag ska göra vad jag kan för att undvika att hamna på bild med dem på. Förutom byxorna har denna dumma löptid fört med sig att jag inte får gå i hundskolan. Alla pojkhundarna bara nosar mig i baken, så jag får inte vara med på kursen och störa dem. Det var ju verkligen synd, eftersom det innebär att vi missade 60 % av kursen (den var bara 5 gånger). Det är väl sånthär man måste vänja sig vid då man är tik...

Mina syster Bertta började också löpa i helgen och också systern Armi har löptid på gång. Vi blir alla tonåringar samtidigt! Hälsningar till alla mina syskon.

3 kommentarer:

  1. Måste baa få säga att de är en glädje att läsa Almas blogg. Man får sig ett gott skratt...

    Alma är så gudomligt söt. Ge henne en kram från mig. Och ett grattis i efterskott, och säg förlåt att jag missade den...

    En underbar läsning. Ha de bra. Kram

    SvaraRadera
  2. Hei Alma!

    Eilen (29.2.) alkoi meilläkin juoksut. Nyt ollaan sitten kaikki siskot teinityttöjä. Huomaa kyllä käytöksestä, Armi on oikein murkkuikäinen... =)

    T: Armi ja Maikki

    SvaraRadera
  3. Mysan: Kul att du gillar att läsa bloggen! Både jag och matte tycker det är så roligt att skriva (Bosse däremot är lite lat att skriva). Kram tillbaka!

    Armille: Tervetuloa murkkuikään. Itse en ole ollut niin kovin "murkkuikäinen", mutta jotenkin vähän vaisuna viime päivät.

    -Alma-

    SvaraRadera