lördag 1 mars 2008

Snöskutt och farlig brygga

Idag var jag, matte och husse på utfärd till Fort Sommarö ute på Replot. Eller rättare sagt till platsen där det en gång har varit militärens kustartillerifort (matte förklarar). Jag fick springa lös (fastän vi hundar egentligen inte får gå lösa där) och det var såå roligt att få skutta i snön. Ni ser på bilderna hur mycket snö vi har fortfarande. Husse kastade en massa snöbollar, som jag försökte fånga. Vid fortet var vi också ut på nåt jag tyckte var farligt, husse sa att det kallas för brygga. För säkerhets skull gick jag riktigt bredbent med baktassarna då vi gick på bryggan. Jag tror det är mindre risk att jag faller emellan springorna då. Här är några bilder från dagen.








-Alma-

2 kommentarer:

  1. Fina bilder, verkar som om ni haft en bra dag! Mycket snö hos er oxå, hoppas det finns ännu mera i Vuokatti! h fam kuoppala

    SvaraRadera
  2. Lite sen reaktion från vår sida... Tack! Nu har snön börjat smälta bort ordentligt, några dagars regn gjorde susen. Vi håller både tummar och tassar för att det är snö i Vuokatti i påsk. Nospussar åt Oskar och Ida och Nilsson förstås!

    SvaraRadera