måndag 3 mars 2008

Tre igen några dagar

Igår åkte husse iväg på arbetsresa igen. Denna gång till Italien. Han stannar troligen till torsdag kväll. Jag och matte skjutsade honom till flygfältet och gick efter det på promenad nere vid stranden vid Sandviksvillan och till kommande bostadsmässo-området i Sunnanvik. Matte tyckte det var bra träning för mig, då det kom avsevärt mycket mer människor emot under den promenaden än vad det brukar göra på våra normala promenader. Så värst många hundar träffade vi inte på, men desto fler promenerande, joggande, cyklande, stavgående och rullatorskuffande människor. Under promenaden kom jag på ett nytt sätt att sprida mina dofter (jag lämnar ju efter mig några droppar lite här och där nu för att göra reklam för min löptid), jag sparkar lite med baktassarna efter kissningen. Matte tyckte av någon anledning att det var roligt och fnissade åt mig varje gång. Jag testade det idag också för att dubbelkolla och hon började fnissa varje gång.

Idag var vi på en promenad i skogen. Jag fick springa lös, men matte var jätteuppmärksam och tittade åt alla håll hela tiden ifall det skulle komma några hundar emot. Hon var väl nervös att inte få mig inkallad om det kom någon. Men jag kan berätta att det var hon helt utan orsak, jag som kommer springande allt vad jag orkar så snart hon ens säger mitt namn.

Då vi kom hem tog matte fram dammsugaren. Bosse är livrädd för den och springer och gömmer sig så fort han hör ljudet av att den tas fram. Jag däremot försöker vara modig och springer matte i fötterna istället. Efter dammsugningen tog hon fram golvmoppen och den vet jag inte riktigt hur jag ska hantera. Jag passade på att skälla och gnälla lite, hon tvättar ju trots allt bort alla de goda lukter jag med sådan möda har försökt dra in utifrån. Nå, nu har jag ju nåt att arbeta på igen.

Nu ska matte ta ut mig på nattkissningen, för nu är det dags att gå och lägga sig om vi alls skall orka upp 6.05 imorgon. Matte har i sin GI-iver börjat gå en 30 minuters rask promenad med mig innan frukost och eftersom hon är så långsam med allt annat på morgonen, blir det en så tidig start.

Godnatt med er!

Hälsar Almisen.

PS. Syster Armi hälsade ju i en kommentar för några dagar sedan att hon också börjat löpa på skottdagen. Välkommen med i gänget. Måste du också ha såndär äckliga byxor?! DS.

2 kommentarer:

  1. jasså, matte å husse har oxå börjat med GI-metoden :) Går det bra? P kallar mina föräldrar "familjen GI" ;)
    Ha det bäst! /Elins mamma

    SvaraRadera
  2. Hej hundfaster! Vi har ju glömt att svara dig. Matte går på GI rivstart (nu i fas 2), husse försöker bara annars äta lite GI-aktigt. För matte går det riktigt bra, fast det är lite mera ställande och ordnande med ätandet. Familjen GI låter ju passande. :D Nospussar åt lilla Elin!

    SvaraRadera