måndag 17 mars 2008

Valpagility var kul

Igår var jag och matte på vår första valpagilityträning. Det var jättekul, tyckte både jag och matte. Gissa om jag var trött då vi åkte hem, efter 2 timmars träning! Min löptid tycks nog vara över. Vi kollade med kursdragaren ifall det var ok ifall vi kom med. Det var dock en av hanvalparna som nog reagerade på mig lite än, han var lite orolig och okoncentrerad. Matte sa att hon nog borde ha tvättat mig för att få bort alla dofter. Jag tycker ju att det är bäst då man får dofta lite hund, vad ska man nu skylla på mig om hanarna inte kan koncentrera sig lika bra som jag.

Idag åkte husse iväg till Italien igen. Han kommer hem sent på onsdag kväll och på torsdag morgon åker vi iväg till Vuokatti där vi ska stanna hela påsken. Jag vet inte riktigt vad Vuokatti är för nåt, men kanske katti-namnet har nåt med katter att göra *hoppas*. Bosse stannar hemma, hundmommo & Co kommer till Vasa från Åland (synd att vi inte hinner träffa dem) och de har lovat titta till Bosse.

Här är några bilder som vi försökt lägga in flera gånger den senaste veckan, men det har alltid krånglat. Bilderna är från en riktigt solig dag (4.3.2008), då matte skyndade hem från jobbet för att ta mig på promenad kring Metviken. Bilderna är tagna med mobilen, så de är kanske inte av allra bästa kvalitet, men kanske en del av det vackra vädret i alla fall förmedlas.

Jag kan posera utomhus också!

-Alma, agilityvovven-

1 kommentar:

  1. det skulle nog kunna bli vår nu. Vi vill inte se snö mera. Kul att agilityn var rolig kraam Alma + matte från Åland

    SvaraRadera