torsdag 13 mars 2008

Hundkompisar

Jag lovade ju visa en bild på Quia som var och hälsade på i förra helgen. Här kommer den. Quia och hundmommo har också äntligen fått en kommentar skriven här i bloggen, vad roligt! Synd att ni har problem med er dator. Visst är Quia fin?


Igår var jag och matte på skogspromend med mattes kompis Ulrika (Ulle) och hennes dalmatiner Ronja. Ronja är jättesnäll fastän hon är så stor. Ibland kom hon lite hastigt emot mig då hon lekte, så att jag blev lite skraj, men hon var nog egentligen väldigt försiktig. Ronja om du läser detta, se till att dra med din matte ut på en promenad med oss snart igen! Titta så fint vi satt då matte tog fotot.


Annars kan jag ju berätta att jag äntligen blivit av med de äckliga byxorna, för jag blöder inte längre. Så nu kan jag visa hur jag såg ut i byxorna. Visst var det synd om mig??








Imorgon är det fredag och efter fredag kommer helgen har jag lärt mig. Och helgen innebär att matte och husse är hemma med mig hela dagarna, vad roligt det skall bli. Sedan är det bara tre arbetsdagar och så är matte (och förhoppningsvis också husse) lediga från skärtorsdag fram till följande veckas söndag. Då ska vi åka till Vuokatti där de hyrt en stuga tillsammans med hundfastrarna med deras familjer. Det ska bli kul.


Trevlig helg!

Hälsar en äntligen byxfri Alma.

2 kommentarer:

  1. voj va sööt hon e!! Ser såå ledsen ut i sina byxor :-). Snart blir det vuokatti!! Skoj!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är vi sååååå söööta.
    Synd att ni är borta då vi kommer till Vasa till påsken. matte säger att jag då ska få bli bekant med en labbis som heter Elmu ,jag som inte riktigt gillar småungar.. Allt får man finna sig i. Ha det så gott i fjällen bryt inga ben.

    SvaraRadera