måndag 26 maj 2008

För hemlösa djur

Igår var vi på hundmarsch. Det var Vasa djurskyddsförening som tillsammans med Royal Canin ordnade marschen till förmån för hemlösa hundar och katter i Vasa. För varje deltagande tass donerade Royal Canin 1 kg djurmat. Det var 136 hundar som deltog, och desto fler mattar och hussar, så det blev en hel del mat. Vädret var härligt, så det var en riktigt trevlig marsch. Efteråt var vi och tittade på agilitytävlingar nere vid stranden en stund.

Imorgon har vi KAM-kurs igen. Vi fick faktiskt som hemläxa att jag skulle lära mig ett nytt trick, så nu har jag och matte övat. Hoppas tricket funkar imorgon.

3 kommentarer:

  1. Ja du Anna-Karin du tyks fortsätta med att kämpa för djurens rättigheter. Minns du att du skrivit en dikt om djur i bur då du var i tonårensom publicerades i tidningen Kram hundmommo

    SvaraRadera
  2. Låter kul, ni hittar på en massa skojig saker! :) Anna, har du läst mina mail?? :)
    H. Elins mamma

    SvaraRadera
  3. Hundmommo: Jo, jag kommer nog ihåg min dikt. Det har alltid bott en stor djurvän i mig. :)
    Elins mamma: jo, det är alltid roligt att hitta på skoj! Jag har läst dina mail, men haft lite fullt upp så jag har inte hunnit svara (men det är åtgärdat ikväll). :D
    Hälsn. Anna

    SvaraRadera