tisdag 21 oktober 2008

Agilityfoton

I söndags var jag på mitt livs andra agilitytävling. Det var en inofficiell tävling. Jag är ju ännu några dagar under 15 månader och har ännu ingen agilitylicens, så jag skulle inte ens få tävla på en officiell tävling. Det var jättekul (ett ord som jag alltid använder då det är tal om agility)!

Eftersom jag är under 15 månader, skulle jag tävla i valpklassen. Eftersom det var en inofficiell tävling endast för Woff-medlemmar, fick vi också tävla i mölliklassen och tävlingsklassen, för att få lite mera träning. Om jag förstått det rätt är mölliklassen för icke(officiellt)tävlande ekipage och där man inte blir diskad, rätta mig om jag har fel. Det blev alltså sammanlagt tre starter och jag sprang riktigt duktigt, fast matte hade nog stora problem med att hinna med mig. Såsom tränaren Eija sa, jag kan nog hindren men matte har en del att lära sig ännu.

Här är några bilder, som agilitykompisen Elliotts husse Stefan Bergfors tagit. Matte tackar honom än en gång för bilderna!


Jag på väg ut ur tunneln...

...med mycket fart som ni ser.


Upp på A:et med lika full fart.

Ska jag ta mig in i ringen på rätt sätt...

...till mattes förtret hoppade jag bredvid, men jag såg direkt att det blev fel...


...och nästa försök gick perfekt!

Ni kanske är nyfikna på hur det gick då? Jag är i alla fall väldigt angelägen om att berätta hur det gick, så ni får läsa det vare sig ni vill eller inte. I valpklassen blev vi sjätte, vilket matte var helt nöjd med. Sen var det dags för mölliklassen, där vi faktiskt kom på tredje plats! Kan ni tänka er? Matte trodde inte sina öron då domaren läste upp våra namn. Vi fick en rosett och en nyckelring. Alla fick också ta en hundgodispåse och en reklamnyckelring. I tävlingsklassen blev vi diskade.

Denna bild är matte speciellt förtjust i. Visst är jag fin?

Igår åkte husse iväg på arbetsresa till Spanien. Han kommer hem natten till torsdag. På torsdagen åker sedan matte på arbetsresa till Helsingfors, men hon kommer hem redan samma kväll. Hon är lite avundsjuk för att hon inte får åka till såna varma länder som husse. Fast husse säger att det ändå bara är jobb och att han inte hinner se så mycket av stället i alla fall. Men nog skulle matte vilja uppleva lite värme i alla fall, fastän det skulle vara jobb.

Ha en bra fortsättning på veckan, hälsningar åt alla.

-Alma, agilityvovven -

4 kommentarer:

  1. Hei!

    Todella hienoja kuvia kisoista! Ja hieno Alma, Armi ei ikinä osaisi mitään tuollaista. Kyllä kannattaakin olla Almasta ylpeä! Niin olisin minäkin. Siitä se agility-valion ura alkaa... =)

    Maikki ja Armi

    SvaraRadera
  2. wow vilken dog och matte. Kraam

    SvaraRadera
  3. Heippa sisko ja onnea hienoista agilitytuloksista!! Minua kyllä nyt vähän harmittaa ettei tuo minun mamma vie minua noin kivaan harrastukseen.. täytyy alkaa katsomaan sitä kauniisti ja vihjailemaan kovasti, jos vaikka joskus jossain päästäisiin edes vähän kokeilemaan..

    Minut muuten ilmoitettiin vihdoin ja viimein sinne Messariin, että siellä sitten nähdään. Äiskä ei kyllä tule mukaan, kun sillä on niin roikkotissi-look vielä kun nuo pienet siskot ja veljet on silloin vasta lähteneet uusiin koteihinsa.

    Terkkuja, t. Bertta

    SvaraRadera
  4. oj vad ni e duktiga båda två! Och värmen den får matte bara vänta på, vi vet ju att den kommer här i slutete av februari....den som väntar på ngt gott...o ja ni vet ju! hälsningar hundfaster

    SvaraRadera