torsdag 16 oktober 2008

Anmäld

Nu har matte anmält mig till Vinnare 2008-utställningen i Helsingfors 14.12.2008. Det blir lång väg att resa. Matte har funderat på att vi kanske till och med tar tåget till Helsingfors. Matte är i alla fall riktigt full av förväntan över att vi ska åka på utställningen. Det är nog jag också, jag vet ju att jag får träffa åtminstone en del av mina syskon, kanske min mamma och många andra gårdshundar där. Det skall bli kul!

Det blir mycket roligt att se fram emot. Den 26.10 ska jag och matte ju också till Seinäjoki på utställning. Kanske vi tar tåget dit också, så får vi öva lite. Om det inte är alltför långt att gå från tågstationen... Vi får se. Husse verkar i alla fall inte särskilt intresserad av att hänga med.

I söndags var vi på Match show här i Vasa. Eftersom jag nu är över ett år, fick jag inte längre delta i valpklassen, utan tävlade nu med de vuxna hundarna. Matte var ändå nöjd med resultatet. Jag fick rött band, men ingen placering bland de röda hundarna. I min grupp var det kring 30 hundar. Det är riktigt bra övning att gå på Match show.

Vad härligt att det är fredag imorgon. Matte har varit så trött hela veckan, kanske det är fullmånen som ställt till det. Idag har det regnat hela kvällen. Då är jag inte särskilt intresserad av att gå på promenad, trots den nya regnkappan som matte sytt åt mig. Jag tycker inte om att bli våt. Håll tummarna för att det är bättre väder i helgen. Matte planerar att städa upp i trädgården och så kanske vi på söndagen deltar i inofficiell agilitytävling. Det skulle vara kul!

Ha en skön helg alla bloggläsare!
-Alma Palma-

1 kommentar:

  1. Heissan Alma!

    Mekin ollaan Armin kanssa tulossa Helsinkiin voittajanäyttelyyn, siellä onkin sitten oikea siskojen kamppailu... =) Mukava nähdä taas!Mutta eikö nuo pikkuiset sisaret olekin hurmaavia?? Muistatko kun Alma oli vielä noin pieni...


    T:Maikki ja Armi

    SvaraRadera