lördag 22 november 2008

Ny vinterjacka

Idag fick jag åka med matte till djurbutiken. Vi skulle nämligen och prova ut en ny jacka åt mig, för min gamla blev för liten åt mig redan förra vintern. Matte hade tänkt att det skulle vara nån med något rött på och det visade sig att årets modeller av Hurttas jackor var enfärgade. På bilderna nedan ser ni vilken fin jacka jag fick.







Denna vecka har det inte hänt så mycket särskilt. I tisdag var vi för ovanlighetens skull på agilityträning. Vår egentliga träningstid är nu på vintern på torsdagar, men eftersom så många hundar hade löptid eller annars bara hade förhinder, så fick vi komma på tisdag. Vilken lyxträning det blev, vi var nämligen bara 3 hundar! Så vi fick verkligen träna riktigt ordentligt. Matte sa därför åt tränaren att vi kan stanna hemma på torsdagen, så att de andra hundarna i vår egentliga grupp skulle få lite mera träningstid. Får se om det blir på samma vis nästa vecka. Fast agilityn är så rolig, så vi kunde bra gå två gånger i veckan också.
Nu ska matte och jag gå ut i skogen innan det hinner bli mörkt. Husse är norrut och jagar, men kommer hem till kvällen. Matte ska på julfest ikväll, så jag och Bosse får ha husse för oss själva. Då ska vi nog ligga och mysa på soffan en stund!
Ha en skön fortsättning på helgen och hälsningar till alla vovvar som tycker lika mycket om att springa runt i snön som jag gör!
-Alma-Palma-



6 kommentarer:

  1. Puku näyttää hienolta ja todella hyvin istuvalta. Meillä on koirien puvut jotenkin kovin löysiä, pitäisi niitä vähän ommella kiinni jostain kohtaa.. Bertalla välillä menee tassu sinne väliin pahasti ja hyppii vain kolmella jalalla. Ennen kuin sattuu vahinkoja, täytyisi kyllä nyt tarttua lankaan ja neulaan!
    Meilläkin on lunta, mutta myös kova viima. Terveisiä kovasti!

    Heli, Inkku ja Bertta

    SvaraRadera
  2. Juu, takki sopii tosi hyvin Almalle. :) Tosin, jos olisi löytynyt olisin halunnut ehkä muutaman sentin pitemmän takin takaa. Seuraava koko oli kuitenkin liian iso että päädyin tähän. Nauttikaa viimeisistä päivistä pentujen kanssa nyt. Paljon terkkuja ja kaikille koiruuksille rapsutuksia.

    SvaraRadera
  3. Onnittelut Anna-Karin ja Alma hienosta menestyksestä voittaja-näyttelyssä!! :)

    Iloista joulunaikaa toivotellen,
    Katri, Tove & Åsa

    SvaraRadera
  4. Hej grisoliina,

    Vaffö uppdaterar du aldrig din blogg å berättar om dina fina (utställnings)resultat?

    Hälsningar från en resande husse.

    SvaraRadera
  5. Hej husse! Matte har haft så ont i armen så hon har försökt undvika datorn så mycket som möjligt. Nu just funkar inte internet på andra datorn, men ikväll ska jag senast uppdatera och berätta om mina fina resultat! :)

    Katrille ja koirille: Kiitos onnitteluista! Hyvää joulua teillekin!

    SvaraRadera
  6. Hoppas att de är bra med er. Vilken söt vinterjacka Alma har fått.

    Kram och var rädda om er.


    Önskar er en riktig God Jul & Gott Nytt År

    SvaraRadera