onsdag 10 mars 2010

Det kom ett paket...

...på posten idag. Spännande! Även Alma tyckte det var intressant.


Innehållet visar Alma upp här:


Även Bosse var riktigt intresserad av paketinnehållet, en jättefin tröja!


Alma morrar inte på bilden, fastän det ser ut så. Hon tuggar bara på ett ben som hon fick i samma veva som jag tog fram kameran.

Paketet kom från Maikki, Almas syster Armis matte. Det är nämligen så att för ett tag sedan deltog jag i en tävling som hon hade på sin blogg. Jag var en av de lyckliga vinnarna. Egentligen var det ursprungligen så att endast en skulle få en hundtröja och vi andra skulle få något annat, lite mindre, stickat av Maikki. Men ändå fick vi också en såhär fin tröja! Kiitos Maikki ihanasta paidasta! Almakin kiittelee!

Den här vintern har det verkligen behövts varma tröjor, såväl på hundarna som på människorna. Jag kan inte minnas när det skulle ha varit så mycket snö och sådan "ordentlig" vinter som det har varit i år. Såhär ser det ut sett från vårt vardagsrumsfönster ut mot terrassen och från framsidan:




De senaste månaderna har det varit ordentlig bloggtorka för min del. Inte pga att jag inte skulle ha haft nåt att skriva om, utan kanske tvärtom. Jag har bara inte fått något nerpräntat. En delorsak är också att jag köpte ny dator här just före julen och har inte haft något bildbehandlingsprogram installerat. Nu har jag åtminstone Picasa, så jag får något gjort.

Jag tänker inte orda så mycket om allt vi gjort hittills i år, men kan kort berätta åtminstone följande:

  • Jag och Almas och Bosses husse var till Thailand en vecka i början av februari (bilder kommer senare).

  • Vårt blivande fadderbarn, våra goda vänners söta lilla tjej, föddes i slutet av januari och döps nu på lördag (bild kanske ni får se senare om hennes föräldrar ger sitt godkännande).

  • Vi har firat min kära mamma som fyllde 50 år 9.2.2010

  • Jag har rest mycket till Helsingfors i jobbet (därav har vi inte hunnite med många agilityträningar)

  • Almas och Bosses husse har varit på snabbvisit till Indonesien i jobbets tecken.
Sen kan jag berätta att Alma de senaste dagarna igen har haltat lite på ena bakbenet. Inte mycket, men så att det ändå märks ibland. Så nu när jag beställde tid till veterinären, bad jag dem samtidigt reservera tid för officiella knä- och höftröntgen. Imorgon ska vi iväg på den undersökningen. Så får vi se om det är Almas bråkande knä som blivit värre, eller om det är någon annan orsak till att hon haltar. Håller tummarna för att det går bra. Det tråkiga är att hon inte får äta något imorgon på morgonen. Hon som nu har haft så bra aptit och så ivrigt väntar på maten på morgonen och kvällen.

Jag lovar att återkomma och berätta vad veterinären hade att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar