söndag 21 mars 2010

Snöbilder

Helgen har igen gått i ett huj. Djurens husse hade "Mänli mään night" (bastukväll) här hemma, så jag och Alma åkte iväg på tjejkväll till lilla Elins mamma. Bosse fick vara med på karlakvällen. Idag var jag och hjälpte min goda vän A att flytta. Hon återvänder till Vasa efter ca 13 år i södra Finland. Roligt att få henne hit nära igen. Efter flyttbärandet (upp till tredje våningen utan hiss) och långpromenad med Alma, var jag ordentligt mör i benen och armarna. Jag och L hade planerat att prova på Zumba ikväll, men till min lättnad ringde hon och frågade om vi kunde skjuta upp det till nästa vecka. Så jag hann med lite slappande här hemma istället. Fast lite tid var jag tvungen att lägga på arbete, trots att allt jag gör här hemma ju är helt gratis arbete. Ibland är det dock bättre för det egna välbefinnandet att få göra nåt som är på hälft. Nästa vecka blir igen en stressig vecka, med en dag i Hesa, en dag i Uleåborg och sen tillbaka till Hesa en dag (summa tre dagar i sträck borta hemifrån, igen).

En sak som är glädjande är dock att det igår var vårdagjämning. Dagen är nu längre än natten och det finns hopp om sommar. Trots att den just nu känns så avlägsen med all den snö vi har. Jag har inte hunnit fota något alls denna helg, så jag visar istället bilder från vårt älskade sommarställe i vinterskrud. Bilderna är tagna 6.3.2010, då jag, husse och Alma var på en utflykt dit. Tyvärr var det så mycket snö att vi inte ens gick upp till stugan, utan stannade på bryggan.


Ha en bra vecka!

Kramar,

2 kommentarer:

  1. Oi miten paljon lunta, pieni pihakoira sinne melkein katoaa hankeen!

    SvaraRadera
  2. Kyllä, siellä oli paljon lunta. Isäntä yritti mennä vähän matkaa sinne ylöspäin, mutta päätti kääntyä kun myös hänelle lunta oli liikaa. Onneksi Alma pystyi jäällä juoksemaan lumen päällä eikä upponut, muuten olisi kyllä ollut sille tylsä retki. :)

    SvaraRadera