måndag 14 juni 2010

Lite bildbevis

              
Såja, nu har bloggen också blivit lite renoverad. En del finns nog ännu att fixa, men det hinner jag med tids nog. Det har varit mycket prat om renovering, men alldeles för lite bildbevis. Det ska jag råda bot på nu!

Det senaste projektet har ju varit arbetsrummet och det är heller inte riktigt klart. Tyvärr har jag inga före bilder att visa, eftersom de finns i husses kamera som för tillfället befinner sig i Bangladesh (tillsammans med husse). I helgen hade vi kommit så långt att jag plockade upp alla våra "finglas" som varit nerpackade i lådor i över ett år. Det var nästan som på julafton, jag hade ju hunnit glömma vad vi har i glasväg. Bosse hjälpte till med uppackningen. Han älskar prasslande papper och det i kombination med lådor är extra roligt.


Vi målade alla väggarna, två väggar i mörkgrått och resten i vitt. Jag är mycket nöjd med färgen! Golvet är detsamma vi lagt i resten av lägenheten. Sen har jag äntligen fått ihopskruvat vårt nya vitrinskåp som också vistats en längre tid hemma hos oss i sina paket. Fåtöljen är där tillfälligt, på den platsen skall vi nog ha en lite större och bekvämare fåtölj, gärna en sk. mekanismstol. Men vi har ännu inte hittat nån passande.


 
Först hängde jag upp gröna gardiner, vilket skar sig lite med vår röda skrivbordsstol. Men jag är ju så förtjust i färgen på gardinerna. Jag funderade t.o.m. på att lägga en ny skrivbordsstol på inköpslistan (gör det fortfarande, för den vi har är inte gjord för en med så korta ben som jag).

Jag var i alla fall inte riktigt nöjd, så idag köpte jag nya gardiner och en sittdyna från Hemtex till fåtöljen (som inte gillar djurhår). På nåt sätt tycker jag det känns mera enhetligt med de blå gardinerna. Sen ger det lite den där marina känslan som jag ursprungligen hade tänkt mig.

 
Vad tycker ni, blev det bättre såhär?
  

  
Golvet ska i alla fall få en större matta, bara jag hittar någon passande och väggarna ska få några tavlor. Sen ska vi antingen måla eller byta ut skåpdörrarna som just nu är lite väl 80-taliga. Hyllan har flyttat på sig för tredje gången under vår tid i lägenheten. Den var ju ursprungligen platsbyggd för en vägg i hallen.
         
 
Nu just trivs jag i alla fall mycket bra i vårt nyrenoverade arbetsrum, förhoppningsvis gör vi det i fortsättningen också.
 
Sov gott,

9 kommentarer:

  1. vad fint det blev.Man känner inte igen sig ;) . Absolut bättre med de nya gardinerna snart kommer vi och kollar in det i verkligheten. KRamar från Åland.

    SvaraRadera
  2. fast då man ser ett par gånger till på bilderna så går nog gröna gardinerna också bra. Ger lite julkänsla kanske mot den röda stolen tycker jag i alla fall men du ska ha det som du själv vill.

    SvaraRadera
  3. Jättefint! Tycker nog de gröna gardinerna också passade helt bra. Men de blåa ser fräscha ut såhär på sommar'n! Hälsn. Henrika

    SvaraRadera
  4. Tack för kommentarerna! :) Jag tycker nog om de gröna gardinerna, men kombinationen med den röda stolen är jag inte förtjust i. Tror nog de blåa får stanna uppe, åtminstone ett tag. Bara inte husse opponerar sig. ;)

    SvaraRadera
  5. Vau vad det blev snyggt! Vi måste komma och se det "live" också i nära framtiden :-)

    SvaraRadera
  6. Hei pitkästä aikaa!
    Kivalta näyttää teidän huone!! Minäkin tykkään harmaasta väristä, koitan saada kuvattua meidän remppaa blogiin myös.. (siihen toiseen).
    Terkkuja sinne, nähdäänkö me pihakoirapäivillä?

    SvaraRadera
  7. Hei Heli!
    Kyllä me olemme tulossa pihakoirapäiville, kunhan saamme vaan sen sopimaan aikatauluun. Isännällä on luultavasti työmatka tulossa heti silloin sunnuntaina, mutta lähteehän niitä lentoja sieltä Helsingistä. Tosi kiva päästä näkemään teitä kaikkia taas. :) Terkkuja sinne!

    SvaraRadera
  8. Det blev ju superfint! :) Har inte varit in på din blogg på en stund, så det är jättekul att "catcha upp" också på detta sätt!

    SvaraRadera
  9. Tack Linda! Du måste komma och titta i verkligheten också nån gång! :)

    SvaraRadera