tisdag 29 juni 2010

Typiskt nog

   
...hade jag bokat tid för ansiktsbehandling till ikväll. Nu när det äntligen är lite ordentlig sommarvärme. Vilken härlig kväll! Husse och Alma for iväg ut till sommarvillan. Nå, jag och Bosse fick ha lite matte-Bosse-time istället. Det innebar bl.a. att Bosse fick komma ut på lite grönbete i trädgården. Ja, grönbete är precis vad det är. Det första han gör då han kommer ut är ju att tugga i sig en massa gräs.
   


Bosse är ju egentligen innekatt och då han är ute har vi honom kopplad. Han sitter mest och tittar sig omkring, men nosar nog runt i trädgården också. Och äter gräs, som sagt. Jag passade på att borsta honom lite med Furminatorn också, jösses vad han löser hår! Måste göra lite reklam för Furminatorn, som verkligen är en bra borste (men rätt så dyr). Jag har sett att det kommit billigare alternativ till den ut på marknaden nu också. Den passar åtminstone bra för katten och hundar med mera päls. På Alma fungerar den inte lika bra och egentligen ska man inte använda den på djur utan underpäls om jag förstått det rätt. Men jag har nog hört om gårdshundar som den funkar på också.




Förutom att hålla koll på Bosse försökte jag rensa lite ogräs igen. Tyvärr höll inte tålamodet så länge, för jag höll på att bli uppäten av mygg. Det är verkligen mycket mygg i år!


Så jag bestämde mig för att komma in och blogga istället. Nu när det är gjort, tror jag jag ska sätta mig i tv-soffan för första gången sedan kronprinsessbröllopet förrförra helgen.
Kram på er i värmen,

2 kommentarer:

  1. Heippa, tuli taas tuohon edelliseen väärä osoite näkyviin joten poistin sen.. saitko sen sähköpostiisi kuitenkin? Laitatko mulle vaikka sähköpostia siitä open showsta!

    SvaraRadera
  2. Hei Heli! Laitoin sinulle sähköpostia (uuteen osoitteeseen) muutama päivä sitten, tuliko se perille?

    SvaraRadera