söndag 26 september 2010

Masken

Helgen gick som vanligt alldeles för snabbt. En av orsakerna är kanske att den var fullsatt med program igen en gång. Igår började jag dagen med en alldeles ny erfarenhet. Jag var med två kompisar på Knatteloppis/ Muksukirppis. Det var rejält med folk och massor av barnsaker: kläder, kläder, kläder och lite annat. Jag hjälpte kompisarna att gräva fram lite kläder att köpa ur de stora klädhögarna. Fast jag hittade också nåt åt min "bebis", Alma, som fick en stor mask! Ni kan ju tänka er att den var uppskattad! På några sekunder hade hon hål på den och började riva ut fyllningen.



 
Efter en kort stund såg det ut som ett slagfält i vårt vardagsrum (och då menar jag inte röran på vardagsrumsbordet). Men Alma var nöjd - och det är ju huvudsaken.
    
 
Igår hann vi också med Sofia (min "plastsyster", dvs. mammas mans dotter) och Toffes förlovningskalas. Grattis och tack för tårtan! Undrar förresten hur Google translator översätter ordet "plastsyster". På kvällen var jag dessutom på tjejkväll till en kompis. Ok, en kille fick vara med - lilla söta Anton snart 3 månader. Idag har vi spenderat hela dagen i Nykarleby på "stora" Elins 3-årsdag. Det var alltså en riktigt trevlig helg, men nu skulle man behöva ännu en dag ledig så man skulle hinna vila lite också...

Nå, nu är det bara att konstatera att vi har måndag imorgon igen, så det är väl dags att gå och sova.

God natt,

2 kommentarer:

  1. Hih, tosiaan hauskaa tämä kääntäjän kanssa lukeminen! =D

    Almalla on ollut hieno mato, joko se on ihan pelkkä kuori vain? Meillä on säästetty kuoret ja hyvin sujuu leikki sillä laillakin. Usein tuntuu että ihan turhia ne täytteet koirien leluissa on jo alun alkaen..

    SvaraRadera
  2. Heli: Alman mato oli hieno ja ei kestänyt kauan ennenkuin se oli pelkkä kuori. Isäntä taisi heittää kuoren pois, kun meilläkin on säästetty aika monta niitä jo lelukorissa. Almakin on sitä mieltä, että täytteet eivät kuulu lelujen sisälle vaan ne pitäis mahdollisimman nopeasti levittää ympäri lattiaa... :)

    SvaraRadera