lördag 2 oktober 2010

Bra dag

Idag känns det som det varit en riktigt bra dag. Inte för att det hänt nåt särskilt roligt eller så (snarare tvärtom då husse igen åkte iväg på en veckas arbetsresa), utan för att jag fått så mycket gjort. För första helgen på mycket, mycket länge hade jag inga som helst planer eller "måsten". Härligt. Husse och Alma steg upp lite före 8 och jag en timme senare. Efter lugn frukost tog vi gemensamt itu med städning av lägenheten. Husse dammsög och jag plockade saker och dammade lite. Sen tog jag ut Alma på en kort promenad och städade undan lite på bakgården. Ännu återstår en del, men fick åtminstone bort möblemanget och lite till.

Då vi kom in märkte vi att husse börjat rensa i förrådet på framsidan. Så det blev att fortsätta där då. Vi var på "radikalt" humör och slängde en hel del. Härligt att få bort lite skräp och få mera rum i förrådet som man tidigare inte ens kom in i! Skräppåsarna och allt annat som ska slängas lyftes dock in i förrådet tillbaka, vi för bort det då husse kommer hem.

Ja, sen var det dags att föra husse till flyget. På hemvägen passade jag på att svänga via Plantagen för lite höstblomster och var också en timme på gymmet. Väl hemma fick jag ännu för mig att hänga upp nygamla gardiner i köket. Bilder kan ni få en annan dag. Jag har varit missnöjd med de gardiner vi hade sedan jag hängde upp dem, men inte vet jag om det blev nå bättre nu heller...

Summa summarum var det alltså en bra dag! Fast vi kommer att sakna husse...


Sov gott,

och Alma och Bosse


PS. Jag berättade ju att vi planerar att renovera hjälpköket. Idag började möblemanget riva sig självt. Då jag skulle gräva fram de nygamla gardinerna, så gick ena gångjärnet sönder på en av dörrarna. Jag fick inte det fixat, så jag fick slita ner hela dörren. Så nu är det bara att fortsätta rivandet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar