söndag 3 oktober 2010

Ett gott skratt

... förlänger livet. Ja, så brukar man ju säga. Månne det också gäller då man skrattar åt sig själv? Jag fick i alla fall ett gott skratt åt mig själv ikväll då jag, efter att ha besökt matbutiken och pizzerian, körde hem och insåg att jag haft ett hörlursskydd av skumgummi i örat hela tiden. Jag hade varit på promenad före och haft på handsfreen och talat i telefon/lyssnat på musik. Det måste ha sett lite komiskt ut med en svart grej som står ut ur örat, men ingen sa nåt.

Idag har vi haft smått besök. Lilla guddottern Elin var hit och skötas, då hennes föräldrar var och jobbade vid sin tomt (de ska börja bygga hus här i närheten). Alma är så förtjust i lilla Elin och skulle helst vilja pussa på henne hela tiden. Bosse är mera reserverad och såg nog lite förskräckt ut då hon grät. Idag var hon på lite sämre humör och grät mycket, men det är ändå alltid så roligt att få henne på besök!

Häromdagen hade förresten Almas mamma Inkku 5-års födelsedag! Alma sänder grattispussar åt sin mamma och resten av flocken hänger på! Avslutar inlägget med en bild på härliga Inkku.



Ha en bra början på veckan!

Kram,

2 kommentarer:

  1. Minä saan aina hyvät naurut näistä kääntäjän suomennoksista! Pitää oikein välillä katsoa alkuperäinen teksti kun suomennos on niin hassu. =D

    Mukavaa viikkoa teille ja Inkku kiittää onnitteluista!

    SvaraRadera
  2. Oi, suomennoksesta saa todellakin hyvät naurut! Kuulostaa todella suureellisesta: "ne alkavat rakentaa taloja täällä" :) t. Riikka

    SvaraRadera