onsdag 22 september 2010

Sovrumsbilder

Nu har det igen en gång gått alldeles för lång tid sedan senaste inlägg. Det verkar som om varje inlägg börjar så... Jag har varit hemma och sjuk nu två dagar. Passade på att gå igenom lite foton på datorn och kom på att jag ju aldrig visat vårt sovrum efter renoveringen. Visar först två före-bilder.
 
Först en bild på skåpen före.
        
Sen en bild efter att skåpdörrarna blivit bytta, Bosse får också vara med.
   
Egentligen var det bara meningen att vi skulle byta skåpdörrarna, men då de kom på plats, passade inte färgen på väggarna längre. Som vi märkt många gånger tidigare, lite renovering orsakar ofta behov av ännu mera renovering. Så vi bestämde oss för att måla om och husse snickrade en sänggavel åt oss. Men nu är vi nöjda, så mera renovering blir det inte i sovrummet. Ok, jag skulle vilja ha nya gardiner ännu, men det räknar jag inte som renovering.


Nästa projekt är vårt hjälpkök. Vi hade egentligen tänkt renovera hela badrummet och hjälpköket, men bestämde oss för att skjuta på den renoveringen. Istället gör vi en mindre renovering av hjälpköket genom att byta skåpen där. En av orsakerna till att det finns behov för det, förutom att skåpen är fula, är att vi köpt en ny tvättmaskin och torktumlare, som inte får plats som det varit. Eftersom vi redan fått hem maskinerna har vi tagit ner ett skåp för att få rum med dem. Resten åker ner först få vi fått nya skåp köpta. Så det lär bli en resa till Ikea så snart vi hinner. Efter detta kommer vi inte att göra nåt på länge... fast vem vet, kanske vi flyttar om arbetsrum och sovrum i nåt skede också...

Med Alma och Bosse är allt bra. Bosse latar sig som vanligt och Alma är sig lik, ett riktigt energiknippe. Men det bästa med Alma är att hon, trots all energi hon har, också kan vara soffpotatis mellan varven. Nu då jag varit sjuk, har hon mer än gärna legat och slöat på soffan med mig och väntat på att husse kommer hem för långpromenaden. Nu ska jag fortsätta slöandet på soffan, känner mig fortfarande ordentligt förkyld och borde komma mig iväg på jobb imorgon.

Kram,

3 kommentarer:

  1. Jättesnyggt. Sänggaveln är ju alldeles ljuvlig! Har ni gjort den själv eller köpt?

    Åsa

    SvaraRadera
  2. Tack! Vi är nog nöjda. :) Det är husse som gjort sänggaveln utifrån bilder jag visat honom på nätet. Jag fick äran att måla den.

    SvaraRadera