onsdag 5 januari 2011

En litet titt...

...ska ni få på vårt nya hjälpkök. Det är inte helt färdigt än, men det börjar närma sig. Under övre skåpen ska det komma en hylla längs med hela väggen. På hyllan har vi bl.a. tänkt lägga små korgar från Ikea. Korgarna är jag så förtjust i. I dem är det tänkt att man kan ha blöjor och andra skötgrejer åt babyn, men säkert också en del annat. Husse är inte så förtjust i att ha mycket saker på arbetsbänken. Kanske vi får bort lite saker från bänken med hjälp av hyllan.

 Före (fast lite hade vi hunnit riva då redan)

 Efter

Agen korgar från Ikea

Fler bilder får ni se då det är helt färdigt. Då ska jag också lägga in en bild där taket syns, det har nämligen målats vitt. Nu skulle jag vilja hitta en trevlig avlång matta (gärna i grått), så en del av det tråkiga golvet skulle täckas. Jag tar gärna emot tips på trevliga mattor. Å ena sidan kunde jag tänka mig en plastmatta (typ denna Pappelina), men å andra sidan skulle det kunna vara trevligt med en mjukare matta. Bosse ska också få nya matkoppar (hans matplats är ju uppe på bänken så Alma inte ska äta upp hans mat). Stackarn äter just nu ur en frysask. Tips på fina sådana tas också gärna emot (gärna i svart porslin eller liknande).

Ha en skön trettondag!

Kram,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar