torsdag 6 januari 2011

Sköna trettondag

Vad härligt det är med en ledig helgdag mitt i veckan! En dag då man har tid och ork att göra nåt här hemma! Vi har nu slängt ut den barrande julgranen och plockat undan det mesta av julsakerna. Julstjärnan i fönstret kan jag inte skiljas från än. Jag har också plockat in lite grejer i hjälpköket. Alma och Bosse har slöat, som vanligt. Husse åkte till gymet.

På eftermiddagen får vi besök av min goda vän M med man F och liten valp Carmen. Kanske Carmen sätter lite sprätt på Alma. Det kan ju ta ett tag innan hon kan leka med andra hundar igen, efter knäoperationen. I förrgår var jag och Alma och hälsade på dalmatinern Ronja vars matte och husse är gamla vänner till mig. Av dem fick vi en trevlig förlovningspresent, det fina hjärtljuset från Pentik nedan.


Innan jul fick vi en annan trevlig förlovningspresent från Pentik av goda vännerna D och J.  Satte en bild av den också. Vi har också fått ett presentkort till Pentik av mina arbetskompisar, men har ännu inte hunnit kika vad vi ska köpa för det. Så det blir mycket Pentik nu, men jag klagar inte då de har så fina saker. :)




Nej, nu ska jag fortsätta mitt plockande och fixande. Kanske det kommer nån bild av lilla Carmen senare...
  
Kram,
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar