måndag 14 februari 2011

Mammaledig

Jag började skriva ett inlägg tidigare ikväll, men det avbröts av att jag hostade och något knakade till i min rygg. Nu är ryggen jättesjuk! Vi får se om jag kommer ur sängen imorgon...hoppas bara det inte är ett revben som gått av...

Nåväl, det jag skulle berätta var ju att nu har jag inlett min mammaledighet! Vad det känns härligt! Jag dras fortfarande med den envisa förkylningen, så det ska bli skönt att få vila. Nog börjar den vara på bättringsvägen så småningom! Jag ska försöka låta bli att förvandla bloggen helt till en gravidblogg eller mammablogg nu i samband med mammaledigheten, men kan tänka mig att det ändå blir en hel del inlägg i de kategorierna i framtiden.

Idag är det ju vändagen eller Alla Hjärtans Dag. Firade den (och mammaledigheten) med arbetskompisarna genom att gå på pizza på lunchen, men annars blir det inte nåt firande. Husse är på arbetsresa till Australien. Han har nu varit borta en vecka och kommer hem på torsdag. Hoppas bara på att Pärlan håller sig i magen åtminstone tills han kommer hem, helst nog också några veckor till efter det.

Almas ben blir nog bättre. Tyvärr hoppar hon fortsättningsvis en hel del på tre ben och också då hon står stilla verkar hon inte stöda så mycket på det. Men då hon går på det verkar det bra, hon till och med drar i kopplet med ordentlig kraft i båda benen mellan varven. Jag funderar om kylan därute (just nu -25 grader) gör att hon ogärna använder sig av det opererade benet.

Hoppas ni alla haft en riktigt trevlig Alla Hjärtans Dag!

Kram,

2 kommentarer:

  1. Ihanaa mammalomaa sinulle!

    Ja Alman jalasta, minä uskoisin, että kylmä tuntuu siinä ikävältä. Olin huomaavinani että Inkkukin vähän jotenin kärsi kylmässä sen jalan kanssa. Ehkä sitä jotenkin "kolottaa" tuo kylmä?

    SvaraRadera
  2. Kiitos Heli! :) Voi kyllä olla, että kylmä "kolottaa" jalassa, vähän siltä vaikuttaa.

    SvaraRadera